تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه
شنبه 21 اسفند 1400 - 01:35

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: اروپا از امروز (شنبه) قرار است با تحریم‌های تجاری جدید علیه مسکو وارد عمل شود زیرا این کشور نشانه‌ای از پایان دادن به جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد.

العالم-اروپا

فون درلاین روز جمعه در نشست سران اتحادیه اروپا در ورسای گفت: امروز ما بسته چهارم اقدامات را برای منزوی کردن بیشتر روسیه و تخلیه منابعی که برای تامین مالی این جنگ وحشیانه استفاده می‌کند، انجام خواهیم داد.

براساس این گزارش اگرچه تا کنون بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه هنوز منتشر نشده است، اما رئیس کمیسیون اروپا بخش‌های کلیدی که ضربه خواهند خورد را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: ما صادرات هر گونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهایمان به روسیه را ممنوع خواهیم کرد تا ضربه مستقیمی به نخبگان روسیه وارد شود.

اتحادیه اروپا همچنین واردات کالاهای اساسی در بخش آهن و فولاد از روسیه را ممنوع کرده است، این اتحادیه اروپا انتظار دارد این اقدام موجب کاهش میلیاردها درآمد صادراتی روسیه شود.

فون در لاین در ادامه بدون اینکه جزئیات نحوه انجام این کار را توضیح دهد افزود، اتحادیه اروپا اطمینان حاصل می‌کند که دولت روسیه و نخبگان آن نمی‌توانند از دارایی‌های رمزنگاری برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

در نهایت، اتحادیه اروپا ممنوعیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اروپایی در بخش انرژی روسیه پیشنهاد خواهد کرد.

فون در لاین گفت: این ممنوعیت تمام سرمایه‌گذاری‌ها، انتقال فناوری، خدمات مالی و غیره را برای اکتشاف و تولید انرژی پوشش می‌دهد و بنابراین تأثیر زیادی بر پوتین خواهد داشت.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در زمینه انرژی همچنان با اقدامات بریتانیا، آمریکا و کانادا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه فاصله دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها