سخنان وقیحانه سناتور آمریکایی علیه ایران

سخنان وقیحانه سناتور آمریکایی علیه ایران
شنبه 21 اسفند 1400 - 16:42

سناتور ارشد آمریکایی با توهین به ملت ایرات مدعی شد ایرانی‌ها به دنبال دستیابی به سلاح اتمی اند.

العالم _ ایران

«جیم ریش» عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی مجلس سنا با اشاره به رویکرد دولت بایدن در قبال مذاکرات وین گفت: «هر اختلافی بین دو طرف قابل حل است البته اگر دو چیز وجود داشته باشد در این صورت شما فقط به دو چیز نیاز دارید: اول شما به یک هدف مشترک نیاز دارید و دوم شما باید طرف‌هایی داشته باشید که با حسن نیت رفتار کنند در حالی که با ایرانی‌ها هیچ کدام را ندارید».

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه در اظهارات وقیحانه خود افزود: «هدف ایرانی‌ها دستیابی به سلاح اتمی است. هدف ما و دنیا این است که آنها سلاح اتمی نداشته باشند. آنها برای رسیدن به آنجا، کاری که باید انجام دهند، انجام خواهند داد. زمان برای آنها معنایی ندارد. این جمعیت (ایرانی‌ها) صدها سال است که وجود دارد و ۱۰ سال، ۱۵ سال، ۱۰۰ سال برای آنها معنایی ندارد تا زمانی که بتوانند به هدف خود برسند و سلاح اتمی داشته باشند».

قانونگذار ارشد کنگره آمریکا با لحنی توهین آمیز ادامه داد: «دوم اینکه آنها باید با حسن نیت اقدام کنند. ببینید من فارسی حرف نمی‌زنم اما اگر میزدم، تردید دارم می توانستم از واژه "حسن نیت" استفاده کنم. اگر هم چنین کلماتی (در زبان فارسی) وجود داشتند، از آنها استفاده نمی‌کردم چرا که من هرگز از طرف ایرانی‌ها حسن نیتی ندیده‌ام».

وی گفت: «خوب، چه کنیم؟ اولین کاری که باید در مورد این موضوع انجام دهیم، این است که (از مذاکرات وین) خارج شویم، همانطور که سناتور (تد) کروز گفت، این کاملا حیرت‌آور است که این توافق توسط دو نفر از بدترین دشمنان ما در این سیاره مذاکره می شود! شما ایرانی‌ها را دارید و روس‌ها را. آنها حتی به آمریکایی‌ها اجازه ورود به اتاق (مذاکرات مستقیم) را نمی‌دهند. آیا هیچ یک از شما توافقی را امضا می‌کند یا وارد مذاکره ای می‌شود که در زمان مذاکره اجازه نمی دهند شما وارد اتاق شوید؟ این دو در حال مذاکره بر سر توافق هستند و افراد ما (نمایندگان دولت آمریکا) بیرون در سالن بر سر میز بچه‌ها (مخصوص بازی بچه‌ها) حضور دارند و از سوراخ کلید به آنچه آنجا می‌گذرد، نگاه می‌کنند. این درست نیست».

به گزارش فارس، جیم ریش خطاب به دولت بایدن افزود: «چه کار باید بکنیم؟ باید (از مذاکرات وین) خارج شویم. در حال حاضر نیازی به انجام این کار نیست به ویژه زمانی که ما با مشکلاتی که در اوکراین داریم، نیازی به انجام این کار نداریم. باید خارج شویم. آقای رئیس جمهور، شما تنها کسی هستید که در آمریکا با روس‌ها مراوده می‌کنید. مراوده با روس‌ها را متوقف کنید. نگذارید آنها برای ما مذاکره کنند. از این معامله خارج شوید».

پربیننده ترین خبرها