نزول 5 دلاری بهای نفت در پی افزایش امید به گفتگوی روسیه و اوکراین و قرنطینه چین

نزول 5 دلاری بهای نفت در پی افزایش امید به گفتگوی روسیه و اوکراین و قرنطینه چین
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 18:48

بهای جهانی نفت در نخستین روز معاملات حدود 5 دلار کاهش را تجربه کرد.

العالم - آسیا

بهای نفت روز دوشنبه حدود 5 دلار در ازای هر بشکه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به تلاش‌های دیپلماتیک اوکراین و روسیه برای پایان دادن به درگیری خود امیدوار شده اند در حالی که افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین بازارها را متلاطم کرده است.
بهای نفت برنت امروز با 4.62 دلار یا 4.1 درصد کاهش به 108.05 دلار در ازای هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 5.45 دلار یا 5 درصد کاهش در ازای هر بشکه، 103.88 دلار معامله شد.
هر دو شاخص نفتی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه افزایش یافته اند و تا به امروز حدود 40 درصد صعود را در سال جاری میلادی تجربه کرده اند.
مذاکره کنندگان اوکراینی و روس قرار است روز دوشنبه بار دیگر در قالب لینک ویدیویی گفتگو کنند. آنها پس از مذاکرات آخر هفته، خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی‌های خود را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است طی چند روز نتایج مثبتی حاصل شود.
جیووانی استانوو، تحلیلگر یو‌بی‌اس می‌گوید: در کنار مذاکرات جدید بین اوکراین و روسیه، حدس می‌زنم که قرنطینه‌های جدید در چین دلیل شروع منفی هفته برای نفت خام باشد.
چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان و دومین مصرف کننده بزرگ پس از ایالات متحده، شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-19 است، زیرا سویه بسیار مسری اومیکرون به شهرهای بیشتری گسترش یافته و باعث شیوع بیماری از شانگهای تا شنژن شده است.
چین هم‌اکنون در حال ثبت بیشترین تعداد ابتلای روزانه به کووید-19 در دو سال اخیر است و 1437 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 13 مارس گزارش شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها