تازه ترین گزارش از خشونت های خیابانی در خارطوم

تازه ترین گزارش از خشونت های خیابانی در خارطوم
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 13:36

کمیته پزشکان غیردولتی سودان امروز سه شنبه در گزارشی از برخوردهای خشونت بار خیابانی میان تظاهرکنندگان و نیروهای حکومت نظامی در خارطوم و برخی شهرهای سودان، اعلام کرد، بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات روز گذشته زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

العالم - آفریقا

به گزارش آناتولی، ۳۵ نفر از این تعداد بر اثر اصابت تفنگ ساچمه ای و دو نفر نیز براثر اصابت گلوله زخمی شده اند که حال یکی از آنها ناپایدار گزارش شده است.

همین گزارش حاکی است دو نفر نیز بر اثر زیرگرفته شدن توسط خودروهای نیروهای دولتی، ارتش و پلیس آسیب دیده اند.

این تعداد زخمی از تظاهرات مناطق مختلف خارطوم(۸۴ نفر)، بحری در شمال خارطوم(۲۲نفر) و ام درمان در غرب پایتخت(۲۷نفر) گزارش شده اند.

مقامهای دولتی سودان دراین باره هیچ اظهار نطری نکرده اند.

روز دوشنبه خارطوم و چند شهر دیگر سودان صحنه اعتراض و تظاهرات مردمی برای برچیده شدن حکومت نظامی و مطالبه آزادی زندانیان بود.

مرکز هماهنگی گروههای مقاومت در خارطوم روز یکشنبه برای انجام تظاهرات میلیونی برای برچیده شدن حکومت نظامی و مطالبه آزادی زندانیان به سمت قصر ریاست جمهوری، فراخوان داده بود.

تظاهرکنندگان خواهان لغو اقدامهای عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و لغو وضعیت فوق العاده و انحلال شوراهای حاکمیت و وزرای انتقالی را که نیروهای سیاسی و مردمی آن را "کودتای نظامی" می دانند، هستند.

از سوی دیگر نیروهای نظامی سودان با حمله به معترضان با پرتاب گاز اشک آور، تلاش کردند تا معترضان را پراکنده کنند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با حمل پرچم سودان و بنرهایی خواستار کناره گیری نظامی‌ها از قدرت و محاکمه آن‌ها بودند.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها