غول نفتی فرانسه حاضر به تمکین از تحریم‌های ضد روسیه نیست

غول نفتی فرانسه حاضر به تمکین از تحریم‌های ضد روسیه نیست
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 13:45

دو سازمان مردم نهاد فرانسوی قصد دارند علیه شرکت توتال فرانسه به دلیل موارد احتمالی نقض حقوق بشر اقدام قانونی کنند، مگر اینکه این شرکت مبادلات تجاری اش با روسیه را در پی حمله مسکو به اوکراین قطع کند.

العالم - اروپا

این دو سازمان مردم نهاد فرانسوی در نامه ای به «پاتریک پویان» مدیرعامل شرکت توتال تاکید کردند که این شرکت باید به قانون ۲۰۱۷ فرانسه پایبند باشد که شرکت های چند ملیتی را ملزم می کند نسبت به نقض حقوق بشر در ارتباط با فعالیت های تجاری شان در کشورهای گرفتار در درگیری های مسلحانه هوشیار باشند.

در این نامه قید شده که توتال به عنوان یک نهاد حقوقی فرانسوی و مدیران آن ممکن است برای هر جرمی تحت قوانین جزایی فرانسه به ویژه مشارکت در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، مسئولیت کیفری داشته باشند.

دو سازمان مردم نهاد تصریح کردند: بدینوسیله رسما از شما می خواهیم بی معطلی به فعالیت تان مرتبط با بازار نفت و گاز روسیه را پایان دهید تا هر گونه روابط تجاری که ممکن است به نقض جدی حقوق بشر کمک کند، متوقف شود.

اسناد شرکت توتال نشان می دهد که روسیه ۲۴ درصد از ذخایر اثبات شده این شرکت و ۱۷ درصد از تولید ترکیبی نفت و گاز آن را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است.

توتال تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرد، اما تصمیم دو شرکت انگلیسی «بی پی» و «شل» را در خروج از بازار روسیه در پیش نگرفت.

توتال ۱۹.۴ درصد از سهام شرکت روسی «نواتک» را که برخی از مدیران و سهامداران آن نزدیک به کرملین و هدف تحریم های غرب هستند، در اختیار دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها