تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اشغال کشورشان از سوی عربستان

تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اشغال کشورشان از سوی عربستان
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 03:08

مردم بحرین به مناسبت سالروز نفوذ نیروهای سعودی به کشورشان با هدف سرکوب اعتراضات مردمی به رژیم آل‌خلیفه، بار دیگر به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند.

العالم-بحرین

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به سالروز اشغال کشورشان از سوی عربستان چند شبی است که در جریان است.

این تظاهرات دیشب (سه‌شنبه شب) هم برگزار شد و مخالفان رژیم آل خلیفه به خیابان‌ها آمدند و ورود نیروهای سعودی به بحرین در 13 مارس 2011 تحت عنوان «سپر جزیره» را محکوم کردند.

این تظاهرات در مناطق مختلف بحرین از جمله «جزیره ستره» و «السنابس» برگزار شد و در آن مردم علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود شعار سر دادند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردها همچنین جنایت اخیر عربستان در اقدام دسته‌جمعی ده‌ها سعودی که بیش از 40 نفر از آنها شیعی بودند، به شدت محکوم کردند.

نیروهای اشغالگر سعودی در 15 مارس 2011 تحت عنوان نیروهای سپر جزیره، با هدف سرکوب قیام مردمی و نجات رژیم آل خلیفه از سقوط وارد بحرین شدند.

در جریان یورش وحشیانه نظامیان سعودی به قیام مردمی بحرین در سال 2011، چندین معترض شهید شده و بیش از 30 مسجد تخریب شده است.

شهید احمد فرحان از جمله معترضانی بود که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و تصاویر دلخراش حمل بدن وی تا بیمارستان، افکار عمومی در بحرین را منقلب کرد.

مردم بحرین در تظاهرات دیشب خود تصاویر شهید احمد فرحان را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی این جنایت سعودی ها در سال 2011 را محکوم کردند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها