رزمایش ناوهواپیمابر آمریکایی همزمان با احتمال آزمایش موشکی دور برد کره شمالی

رزمایش ناوهواپیمابر آمریکایی همزمان با احتمال آزمایش موشکی دور برد کره شمالی
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 16:46

نیروی نظامی آمریکا در آسیا اعلام کرد، ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» رزمایش نظامی در «دریای زرد» انجام داده که همزمان با افزایش عملیات توپخانه نیروی دفاع هوایی در پایگاه هوایی «اوسان» بوده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، تنش ها در شبه جزیره کره به دلیل گمانه زنی های احتمال انجام بزرگترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیما در کره شمالی در حالی افزایش یافته که این کشور اخیرا تهدید کرده بود مهلت قانونی خودخواسته ای را که در سال ۲۰۱۷ درباره آزمایش های موشکی اجرا می کرد متوقف می کند.

در نمایش قدرت هوایی در حریم هوایی بین الملل، فرماندهی هند-اقیانوسیه آمریکا جت های جنگنده از "گروه ضربت یو اس اس آبراهام لینکلن» به همراه دیگر هواپیماهای نیروی هوایی پایگاه های منطقه ای را بسیج کرد.

بخش نیروهای آمریکایی در کره (USFK) نیز گفت در پاسخ به آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی، توپخانه دفاع هوایی اش در پایگاه هوایی «اوسان» عملیات و رزمایش های نظامی خود را افزایش داده است.

بخش نیروهای آمریکایی در کره (USFK) در ادامه افزود: «افزایش چشمگیر آزمایش های موشکی کره شمالی صلح و ثبات و امنیت منطقه شمال شرقی آسیا را تضعیف می کند. با وجود اینکه چنین عملیاتی به شکل معمول انجام می شده است اما با اقدامات اخیر کره شمالی ما هم عملیات خود را فشرده تر و بیشتر می کنیم.»

جمعه گذشته واشنگتن و سئول در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، کره شمالی در ۲ آزمایش اخیر موشکی خود از موشک های دور برد قاره پیما استفاده کرده است. «پیونگ یانگ» نیز با رد این ادعا گفت این آزمایش ها برای آماده سازی پرتاب های ماهواره ای بوده است.

در بیانیه فرماندهی هند-اقیانوسیه آمریکا آمده است، اجرای آزمایش موشک های قاره پیمای کره شمالی نقض آشکار چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدیدی برای امنیت کشورهای همسایه منطقه و جامعه بین الملل است.

پربیننده ترین خبرها