۶ عضو شورای امنیت روسیه را متهم به سوءاستفاده از سازمان ملل کردند

۶ عضو شورای امنیت روسیه را متهم به سوءاستفاده از سازمان ملل کردند
جمعه 27 اسفند 1400 - 22:48

۶ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روسیه را متهم به سوءاستفاده از این سازمان بین المللی برای گسترش تبلیغات خود کردند.

العالم - آمریکا

لیندا توماس گریفیتس نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جلسه شورای امنیت به نمایندگی از آلبانی، فرانسه، ایرلند، نروژ، انگلیس و آمریکا در بیانیه ای گفت: روسیه بار دیگر در تلاش است تا از این شورا برای گسترش اطلاعات نادرست، تبلیغات خود و توجیه حمله بی‌دلیل و وحشیانه به اوکراین استفاده کند.

این جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه برای بررسی آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که مسکو پیگیری قطعنامه وضعیت بشردوستانه در اوکراین را متوقف می کند و در عوض خواهان یک نشست اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین است.

سفیر روسیه در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت گفت: ما در این مرحله تصمیم گرفتیم که قعطنامه (وضعیت بشردوستانه در اوکراین) را پیگیری نکنیم.

وی افزود: در عوض، ما با استفاده از اسناد جدیدی که در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین به دست آورده ایم، روز جمعه خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بحث در مورد آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین خواهیم شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها