ادعای انگلیس در مورد تغییر رویکرد عملیاتی روسیه در جنگ اوکراین

ادعای انگلیس در مورد تغییر رویکرد عملیاتی روسیه در جنگ اوکراین
شنبه 28 اسفند 1400 - 12:03

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه مجبور به تغییر رویکرد عملیاتی خود شده و به راهبرد فرسایشی روی آورده است.

العالم - اروپا

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: کرملین تاکنون نتوانسته به اهداف اصلی خود در اوکراین دست یابد و از مقاومت مردم اوکراین شگفت زده شده است، بر این اساس مجبور به تغییر رویکرد عملیاتی خود شده و اکنون استراتژی فرسایشی را دنبال می کند.

وزارت دفاع انگلیس احتمال افزایش تیراندازی بی رویه در اوکراین را مطرح کرده که «منجر به افزایش تلفات غیرنظامی، تخریب زیرساخت های اوکراین و تشدید بحران انسانی می شود.»

در ادامه ادعا شده است: ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) کنترل خود را بر رسانه های داخلی روسیه تقویت کرده و در تلاش است تا روایت‌ها را کنترل کند، مشکلات عملیاتی را کم اهمیت جلوه دهد و تعداد بالای تلفات روسیه را از مردم روسیه پنهان کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها