توئیت مقام اماراتی در باره سفر بشار اسد به ابوظبی

توئیت مقام اماراتی در باره سفر بشار اسد به ابوظبی
شنبه 28 اسفند 1400 - 15:24

پس از سفر رئیس‌جمهور سوریه به امارات،‌ مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با انتشار توییتی به تشریح ابعاد این سفر پرداخت و خاطرنشان کرد که این سفر در راستای اعتقاد ابوظبی به لزوم ارتباط سیاسی و سیاست باز صورت گرفته است.

العالم ـ امارات

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، ظهر امروز (شنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت:‌ «امارات همچنان به اتخاذ یک سیاست واقع‌گرایانه به منظور کاهش تنش و پررنگ‌تر کردن نقش [کشورهای] عربی در قالب یک رویکرد عملی برای ایجاد راهکار در باره بحران‌های منطقه ادامه می‌دهد چراکه شرایط پیچیده منطقه مستلزم اتخاذ رویکردی عملی و منطقی است که به‌حاشیه راندن تلاش [کشورهای] عربی را برنتابد؛ کشورهایی که در تلاش برای تقابل با چالش‌ها و اجتناب از شر بحران‌ها و فتنه‌ها هستند».

انور قرقاش ادامه داد: «سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قصد امارات برای نهادینه کردن نقش [کشورهای] عربی در پرونده سوریه نشأت می‌گیرد و در راستای اعتقاد این کشور به لزوم ارتباط سیاسی، [سیاست] باز و گفت‌وگو در سطح منطقه صورت گرفته است. این مرحله به منظور نهادینه کردن ثبات و شکوفایی و تضمین آینده منطقه و ملت‌های آن نیازمند گام‌های شجاعانه‌ای است».

"بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه برای نخستین بار از سال 2011، روز جمعه (27 اسفند ماه) به امارات سفر کرد.

در همین حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر بشار اسد به امارات این سفر را مایه تأسف دانست و افزود: «ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متأسفیم».

پربیننده ترین خبرها