نارضایتی اسرائیل از عدم پاسخگویی آمریکا به عملیات اربیل!

نارضایتی اسرائیل از عدم پاسخگویی آمریکا به عملیات اربیل!
دوشنبه 1 فروردين 1401 - 13:35

"حمله اخیر ایران اعتبار قدرت آمریکا در خاورمیانه را متزلزل کرد و عدم واکنش به این عملیات تهران موید ضعف واشنگتن است ... به همین دلیل است که اسرائیل بایستی به خود تکیه کند و از کشورهای عربی که با آن عادی‌سازی کرده‌اند کمک بگیرد؛ زیرا طرفین دشمنی مشترک به نام ایران دارند". این گزیده‌ پژوهشی است که "اندیشکده سیاست و استراتژیک" به ریاست ژنرال عامول گیلعاد آن را تهیه کرده است.

العالم- کشکول

عبارت "حمله ایران" که در این متن آمده است، به عملیات دقیق ایران علیه لانه جاسوسی موساد اسرائیل در شهر اربیل عراق اشاره دارد که به نظر می‌رسد محاسبات موساد را که گمان می‌کرد می‌تواند امنیت و ثبات ایران را در معرض خطر و تهدید قرار دهد، برهم زده است.

این پژوهش اندیشکده صهیونیستی هرگونه شک و تردید درباره هدف موشک‌های نقطه‌زن ایران در شمال عراق را مرتفع و تایید کرد که هدف، مرکز تحت مدیریت موساد در اربیل بود همانطور که خود اسرائیلی‌ها نیز به آن اذعان کرده‌اند.

این پژوهش همچنین نشان داد که مستقل دانستن سیاست آمریکا از سیاست اسرائیل بسیار دشوار است؛ تمام تحرکات رژیم اسرائیل و فعالیت‌های موساد در منطقه و جهان از طریق هماهنگی با آمریکا صورت می‌گیرد و این رژیم توان و جرات آن را ندارد که بدون هماهنگی با آمریکا، چنین مقری را در اربیل تاسیس کند؛ لذا آمریکا شریک تمام جنایات این رژیم علیه ایران، عراق و کل منطقه است.

این پژوهش همچنین نشان داد که رژیم اسرائیل توان پاسخگویی را ندارد؛ زیرا اگر حمایت و پشتیبانی نامحدود آمریکا از آن نبود، صهیونیست‌ها نمی‌توانستند به چنین تجاوزاتی اقدام کنند. امروز نیز آمریکا مقصر و تحت سرزنش است که نتوانسته به حمله ایران به لانه جاسوسی موساد در اربیل پاسخ دهد!

این پژوهش همچنین "دروغی بزرگ" را در دل خود دارد؛ دروغی که به اسرائیل می‌گوید به خودش اعتماد کند نه به آمریکا. در حالی‌که این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ زیرا اسرائیل بدون حمایت آمریکا و غرب نمی‌تواند بقا داشته باشد.

واضح است که اسرائیل به خوبی می‌داند در زمانی‌که آمریکا قادر به محافظت از آن نیست؛ پس همچنین نمی‌تواند روی کمک رژیم‌های عربی سازشکار نیز حساب باز کند. قدر مسلم ان است که این رژیم در تلاش است رژیم‌های عربی سازشکار را نه تنها در تجاوز و خصومتش علیه ایران وارد کند بلکه درجنایاتش علیه ملت‌های منطقه و به‌ویژه ملت فلسطین.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها