دادگاه عالی انگلستان: حاکم دبی همسر سابق خود را مورد آزار قرار داده است

دادگاه عالی انگلستان: حاکم دبی همسر سابق خود را مورد آزار قرار داده است
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 17:00

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در نبرد حقوقی با همسر ششمش شکست خورد.

العالم - امارات

به نقل از خبرگزاری پی ای میدیا، دادگاه عالی انگلستان پس از پایان یک نبرد طولانی حقوقی اعلام کرد حاکم دبی همسر سابق خود را تا حد "زیادی" مورد آزار و اذیت قرار داده است. این دادگاه همچنین به همسر سابق حاکم دبی اجازه دهد از هر دو فرزندانشان نگهداری کند.

سر اندرو مک فارلین، قاضی ارشد، در حکمی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، 72 ساله، "به طور مداوم رفتارهای قهری و کنترل کننده را در قبال آن دسته از اعضای خانواده خود که از نظر او برخلاف میل او رفتار می کنند، از خود نشان داد."

انتظار می‌رود این حکم آخرین تصمیم مهم در پرونده دادگاه بین شیخ محمد و همسر ششمش، هیا بنت حسین 47 ساله باشد که در آوریل 2019 از امارات متحده عربی گریخت، زیرا در آن زمان از وی "به وحشت افتاده بود."

در جدیدترین حکم، سر اندرو - ارشدترین قاضی دادگاه خانواده در انگلستان و ولز - مسئولیت والدینی شیخ محمد را در قبال دختر و پسرش الجلیله 14 ساله و زاید 10 ساله محدود کرد.

پرنسس هیا اکنون به تنهایی مسئولیت دو فرزند خود را در زمینه مراقبت های پزشکی و تحصیل آنها بر عهده خواهد داشت.

سر اندرو با بیان اینکه رابطه مشترک والدینی «کاملاً شکست خورده است»، حکم داد: «تصمیم به سپردن مسئولیت انحصاری مادر برای این امور مهم با نیاز به کاهش احتمال آسیب مداوم به کودکان توجیه می‌شود».

شیخ محمد به تازگی تصمیم گرفت با فرزندانش تماس مستقیم نداشته باشد، اما می تواند به طور غیرمستقیم با آنها تماس بگیرد، مانند تماس های تلفنی.

پربیننده ترین خبرها