نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: مهاجران باید بازگردند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: مهاجران باید بازگردند
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 18:01

اریک زمور نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از حزب راست افراطی تهدید کرد، دارایی رهبران آفریقایی در صورتی که پذیرای مهاجران نباشند، مصادره می شود.

العالم - اروپا

وی گفت که ممکن است منازل رهبران آفریقایی را مصادره و حواله به کشورهایشان را مسدود کند، اگر در بازگرداندن مهاجران کوتاهی کنند.

زمور که ۶۳ سال سن دارد و مفسر سابق سیاسی است، مهاجرت و امنیت را محور کارزار انتخاباتی اش قرار داده و گفته است در صورت انتخاب شدن، وزارت مهاجرت مجدد راه اندازی و صدها هزار پناهجو را طی دوره پنج ساله اش اخراج می کند.

این وعده انتخاباتی با انتقاد مارین لوپن دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که خود راست افراطی است، روبه رو شده است.

زمور رقیب سرسخت لوپن است، اما تلاش می کند سرنوشت سیاسی اش را تغییر دهد، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که از رقبایش عقب افتاده و بعید است به دور دوم و نهایی انتخابات ماه آینده راه یابد.

نظرسنجی ها نشان می دهد امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی فرانسه و لوپن پیشتاز دور نخست انتخابات هستند.

در این میان، زمور گفت در صورت انتخاب شدن در مقام رئیس جمهوری به الجزایر، مغرب و تونس سفر می کند تا در مورد توافق هایی برای اخراج مهاجران مذاکره کند.

براساس اعلام موسسه فرانسوی مطالعات جمعیت شناختی، حدود ۳۰ درصد از مهاجران فرانسوی در یکی از این سه کشور متولد شده اند.

زمور در مورد احتمال سرپیچی رهبران کشورهای آفریقایی از عمل به درخواست وی گفت: رهبران کشورهای آفریقایی، در فرانسه خانه دارند. ما می توانیم آنها را مصادره کنیم. همچنین شماری از خارجی ها هستند که پول را از طریق اتحادیه غربی ارسال می کنند. این بخش مهمی از بودجه این کشورهاست و ما می توانیم آنها را مسدود کنیم.

زمور با اعلام اینکه تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رقابت فرانسه است که می تواند راست چند پاره فرانسوی را متحد کند، از تمرکز خود بر مساله پناهجویان به رغم جنگ اوکراین دفاع کرد و گفت که چالش اصلی فرانسه، هویت و امنیت است.

به گزارش ایرنا، مردم فرانسه در روزهای ۱۰ و ۲۴ آوریل (۲۱ فروردین و ۴ اردیبهشت) برای انتخاب رئیس جمهوری برای یک دوره پنجساله به پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات که با رای مستقیم مردم صورت می گیرد معمولا به دلیل تعدد نامزدهایی که احزاب مختلف را نمایندگی می کنند در دو مرحله انجام می‌شود. با اعلام نامزدی مکرون، شورای قانون اساسی فرانسه فهرست ۱۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مشخص کرد و در هفته گذشته، موسسات نظرسنجی، نتایج مطالعات خود را منتشر کردند که نقطه مشترک همه آنها رشد شانس مکرون برای پیروزی در انتخابات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها