رایزنی تلفنی سفیر چین و سخنگوی انصارالله یمن/ اعلام آمادگی صنعا برای برقراری صلح عادلانه، برداشتن محاصره و آتش‌بس فراگیر

رایزنی تلفنی سفیر چین و سخنگوی انصارالله یمن/ اعلام آمادگی صنعا برای برقراری صلح عادلانه، برداشتن محاصره و آتش‌بس فراگیر
جمعه 5 فروردين 1401 - 12:07

منابع رسمی صنعاء خبر دادند که سفیر چین در یمن با سخنگوی انصارالله درباره وضعیت انسانی و فرایند برقراری صلح در این کشور تلفنی گفت‌وگو کرده است.

العالم ـ یمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) شامگاه پنجشنبه گزارش داد، کانگ یونگ سفیر چین در یمن با محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی وضعیت سیاسی و انسانی یمن و فرایند اعلام آتش‌بس انسانی احتمالی با اشراف سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن چندی پیش گفته بود که در حال رایزنی با طرف‌های درگیر یمن به‌منظور احتمال اعلام آتش‌بس موقت در ماه مبارک رمضان است.

سخنگوی انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن در باره رایزنی خود با سفیر چین گفت که در این تماس وضعیت وخیم مردم یمن در شرایط تداوم تجاوزها، محاصره و توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی از سوی ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و جلوگیری از ورود آن‌ها به بندر الحدیده در غرب یمن مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر گفته محمد عبدالسلام، در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به روند برقراری صلح در یمن، متوقف سازی تجاوزها، برداشتن محاصره از ملت یمن پرداخته شد و عبدالسلام تأکید کرد که ملت یمن از هفت سال پیش تا امروز در معرض ناگوارترین جنایت‌ها و کارشکنی‌های ائتلاف سعودی قرار دارند.

رئیس هیأت مذاکره‌ کننده صنعاء همچنین خبر داد که سفیر چین را در جریان وضعیت انسانی و وخامت آن در پی تداوم تجاوزها، محاصره و عدم اجازه به کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی برای ورود به بندر الحدیده قرار داده است.

سخنگوی جنبش انصارالله در گفت وگو با سفیر چین خاطرنشان کرد که صنعاء برای برقراری صلحی عادلانه و آغاز اجرای گام‌های انسانی برای برداشتن محاصره و پس از آن آتش‌بس فراگیر و گام‌های دیگر آمادگی دارد.

پربیننده ترین خبرها