گزارش العالم از سفر امیرعبداللهیان به لبنان/ تهران در روزهای سخت، دوستان خود را رها نخواهد کرد

گزارش العالم از سفر امیرعبداللهیان به لبنان/ تهران در روزهای سخت، دوستان خود را رها نخواهد کرد
جمعه 5 فروردين 1401 - 19:38

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بدو ورود به لبنان ساعات پرکاری را سپری و به دیدار و رایزنی با مقامات و مسئولان متعدد این کشور مبادرت کرده است.

العالم- ایران

خبرنگار اعزامی العالم، که اخبار مربوط به سفر "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه و هیئت همراهش به لبنان را پوشش می‌دهد، گزارش داد که امیرعبداللهیان امروز با "میشل عون" رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ "بعبدا" دیدار کرد. او همچنین با "نبیه بری" رئیس پارلمان و "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان و نیز همتای لبنانی‌اش دیدار و رایزنی کرد. ملاقات با برخی از رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی در سفارت ایران در بیروت از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه ایران بود.

لبنانخبرنگار العالم خاطرنشان کرد، مهم‌ترین موضوعاتی که در کنفرانس مطبوعاتی امیرعبداللهیان و همتای لبنانی‌اش در روز گذشته مطرح شد، پرونده‌های عدیده‌ای از جمله پرونده لبنان بود. امیرعبداللهیان در لبنان گفت: "ما با صدای بلند می‌گوییم که برای لبنان چیزی جز خیر نمی‌خواهیم و جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته ثابت کرده است که در روزهای سخت، متحدان و دوستان خود را رها نخواهد کرد.»

از سوی دیگر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و حسین امیرعبداللهیان نیز درباره مسائل مورد اهتمام طرفین گفت‌وگو کردند. دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار، بر اهمیت نقش فعال ایران در حمایت از کشورهای عضو محور مقاومت و تقویت امنیت اقتصادی کشورهایی که در معرض محاصره ظالمانه آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن است، تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفرش به لبنان، همچنین با برخی دیگر از مقامات ارشد این کشور دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان و هیئت همراهش، روز گذشته در پایان سفر به دمشق، وارد بیروت شدند.

پربیننده ترین خبرها