هشدار درباره تحرکات مشکوک صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی در ماه رمضان

هشدار درباره تحرکات مشکوک صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی در ماه رمضان
شنبه 6 فروردين 1401 - 21:07

خطیب مسجدالاقصی به رژیم اشغالگر در مورد یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد و در صورت وقوع این مساله این رژیم را مسوول عواقب آن قلمداد کرد.

العالمفلسطین

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی، در سالروز «روز زمین» در فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: رژیم اشغالگر مسوول وخامت اوضاع درقدس و ناآرام شدن اوضاع این شهر است.

وی افزود: با ادامه حمایت رژیم اشغالگر از شهرک نشینانی که به مسجدالاقصی یورش می برند، وقوع هر احتمالی ممکن است.

صبری اظهار داشت: ادامه یورش به مسجدالاقصی در ماه رمضان با ادعای رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه برای آرام کردن اوضاع و عدم خشونت تلاش می کند، در تناقض است.

خطیب مسجدالاقصی رژیم اشغالگر را به تلاش برای فریب دادن مردم و افکار عمومی متهم کرد که برای کسب مشروعیت از کشورهایی که با آن ها ارتباط دارد، تلاش می کند.

وی تاکید کرد، یورش به مسجدالاقصی و تعرض به آن به ویژه در ماه رمضان با هدف تغییر اوضاع در این مکان و اعمال حاکمیت رژیم اشغالگر بر آنجا صورت خواهد گرفت.

شیخ صبری تصریح کرد: شهر قدس درحال حاضر به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و این مساله ، عموما به تنش منجر می شود.

صبری با هشدار درباره مقاصد سوئی که رژیم اشغالگر از اقدامات و تماس های خود با برخی از کشورها از جمله امریکا دنبال می کند، خاطرنشان کرد، هدف این رژیم محاصره اهالی قدس و جلوگیری از هرگونه تحرک آنها در ماه رمضان است.

وی با اشاره به تحرکات مشکوک رژیم اشغالگر برای آرام کردن اوضاع در سایه اجرای طرح های خود و ادامه یورش به مسجدالاقصی، تاکید کرد: مردم وقتی که به تعرض به مقدسات خود معترض باشند و برای مقابله با آن به پا خیزند، هیچ کسی قادر نخواهد بود آن ها را متوقف کند.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تصمیم گرفتند که به شهرک نشینان صهیونیست اجازه یورش به مسجدالاقصی را در ماه مبارک رمضان بدهند و این تصمیم با مناقشه پلیس اسرائیل و شورای امنیت این رژیم اتخاذ شد.

هفته آینده قرار است بررسی های جدیدی به ریاست نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر دراین زمینه صورت گیرد و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

دراین حال، درخواست ها از فلسطینیان قدس برای رفتن به مسجدالاقصی و مستقر شدن در آن برای مقابله با یورش های مکرر شهرک نشینان افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها