دو راهی صنعا برای ائتلاف متجاوز  

دو راهی صنعا برای ائتلاف متجاوز  
يکشنبه 7 فروردين 1401 - 17:56

 اهالی صنعا، پایتخت یمن و تمامی شهرها، برای حمایت از تصمیمات رهبران خود جهت  مقابله با تجاوز و ادامه پایداری تظاهرات مردمی گسترده ای  برگزار کرده و برای تجهیزجبهه ها به نیرو و کمک های مالی  اعلان بسیج عمومی کرده که دارای پیام های هشدار آمیزی درباره درگیری طولانی برای داخل و خارج بود.

العالم - نظرکده

برخی ناظران یمنی بر این باورند که صحنه راهپیمایی ها و بسیج مردمی در خیابان های صنعا و شهرهای یمن، بیانگر رفراندوم بی وقفه از اولین لحظه وقوع تجاوز ازهفت سال پیش است که با همین حجم و بدون ضعف و تردید به میادین رهسپار شدند.

آنها خاطرنشان کردند: صحنه با شکوه دیروز، یادآور راهپیمایی مشابه هفت سال پیش بود که پس از اولین ساعات شروع جنگ و تجاوز شکل گرفت .

ناظران افزودند: صنعا برای مقابله با ائتلاف متجاوز و مقابله با آن از مردم مشروعیت گرفت و این مشروعیت بیانگر اراده ای پولادین، پایداری و استواری در طول هفت سال جنگ نابرابر در سایه محاصره شدید ائتلاف متجاوز است که ابتدا متشکل از بیش از 14 کشور بود در حالی که مردم یمن به تنهایی در برابر آن ایستادند.

این در حالی است که برخی کارشناسان نظامی ، تنها پایگاه مسئولان صنعا را مردم دانستند که اهرم اصلی پیروزی بود و دستاوردهای ارتش یمن و کمیته های مردمی را رقم زد.

این کارشناسان افزودند: جنبش مردمی چه دربرگزاری راهپیمایی ها یا در تجهیز جبهه ها به نیرو و کمک مالی توانست مردم یمن را به تعیین معادلات مختلفی در همه سطوح، اعم از سیاسی یا نظامی و یا حتی در روند استقامت اقتصادی در برابر محاصره برساند و پیامی به مزدوران متجاوز مبنی بر شکست تلاش متجاوزان برای نفوذ به جبهه داخلی یا ایجاد تفرقه برساند و هر روز پایگاه مردمی گسترش یافته و مخالفان ائتلاف متجاوز افزایش می یابد.

آنها تاکید کردند که اطلاعات ائتلاف و میادین نشان می‌دهد که اوضاع به نفع متجاوزان سعودی-اماراتی نیست بنابراین ابتکار یمن در توقف جنگ ، پیامی است که توپ را در زمین آنها می اندازد تا به تجاوزات خود پایان دهند در غیر این صورت باید منتظر حملات بیشتری باشند همانطور که در روزهای اخیر شاهد آن بودند و میزان توانایی یمنی ها در مقابله با تجاوز، شکستن محاصره و تحمیل معادلات مختلف را به اثبات رساند.

برخی تحلیلگران به نوبه خود افزودند: جبهه به سرکردگی عربستان سعودی،یک جبهه فرسوده و فاسد است، در حالی که جبهه مردمی یمن به دلیل اعتقاد به حقانیت خود، قوی، منسجم و صبور است.

آنها خاطرنشان کردند: تلاش مردم یمن که در محاصره بوده و حتی از غذا و دارو محروم هستند ، به توسعه و رشد شگفت انگیز توان نظامی انجامیده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها