نشست النقب تحت الشعاع عملیات الخضیره

نشست النقب تحت الشعاع عملیات الخضیره
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 13:33

کارشناسان معتقدند نشست النقب در ادامه تلاش ها برای تشکیل ائتلافی عربی صهیونیستی برای رویارویی با ایران است.

العالم _ فلسطین

پس از گذشت پنج روز از برگزاری «نشست سران در شرم الشیخ» با حضور عبد الفتاح السيسي رئیس جمهور مصر، محمد بن زايد ولیعهد امارات و نفتالي بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر، این رژیم قرار است امروز «نشست سران در النقب» را با مشارکت وزیران خارجه آمریکا، مصر، امارات، بحرین و مغرب به همراه وزیر خارجه رژیم اشغالگر برگزار کند.

هدف این دو نشست بنابر اعلام منابع اسرائیلی، تشکیل ائتلافی برای رویارویی با ایران است، ائتلافی که اسرائیل و کشورهای عربی سنی را دور هم جمع می کند.

خفت و خواری کشورهای عربی به حدی رسیده است که تشکیلات خودگردان فلسطین با وزارت امور خارجه مصر تماس گرفته است تا آن را قانع کند که ضروری است که موضوع فلسطین در جدول کاری نشست النقب گنجانده شود هرچند یک منبع دیپلماتیک تاکید کرده است که موضوع فلسطین بنابر اعلام منابع یکی از مطبوعات اسرائیلی، به هیچ وجه در جدول کاری این نشست نیست.

این در حالی است که قرار است عبد الله بن زايد، عبد اللطيف الزياني، ناصر بوريطة و سامح شكری وزیران امور خارجه امارات، بحرین، مغرب و مصر از آرامگاه دیوید بن گوريون، اولین نخست وزیر رژیم اشغالگر که در النقب دفن شده است، دیدن کنند.

جالب توجه این است که رژیم اسرائیل چیزی نیافته است تا با آن از میهمانان عرب که روابط خود را با این رژیم عادی سازی کرده اند، استتقبال کند جز اینکه اعلام کرده است که قصد دارد پنج شهرک صهیونیست نشین در النقب اشغالی بنا کند و به نظر می رسد این خبر همچون بشارتی خوشحال کننده برای عرب های یاد شده است زیرا در غیر این صورت چه لزومی داشته است که رژیم اشغالگر آن را در چنین زمانی اعلام کند.

این در حالی است که واقعیت این است که آن دسته از حکومت های عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند، نماینده ملت های خود نیستند بلکه یا حکومت هایی قبیله ای اند یا حکومت هایی کودتاگر که با قدرت سلاح و با کمک آمریکا به قدرت رسیده اند و هیچ کاری انجام نمی دهند مگر در چارچوب نقشی که براساس خدمت به آمریکا یا اسرائیل، بر عهده آنها گذاشته شده است بنابر این توصیف آنها به اینکه روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده اند، تلاشی برای کاستن از واقعیت چنین روابطی است زیرا روابط آنها با اسرائیل روابط بین دو طرف مستقل نیست بلکه به معنای دقیق کلمه، روابطی ذلیلانه و خائنانه است.

بر همین اساس عرب هایی که امروز در النقب گرد هم آمده اند، طبق منابع اسرائیلی، اولین کسانی بودند که عملیات الخضیره را در جنوب حیفا در سرزمین های اشغالی محکوم کردند، عملیاتی که به هلاکت دو اسرائیلی و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد که حال دو نفر از آنان وخیم است و این محکومیت همچون پیامی آشکار و معنای آن این است که روابط ما با رژیم اشغالگر فراتر از عادی سازی است.

پربیننده ترین خبرها