ادعای وزیر خارجه مغرب: اسرائیلی‌ها خون مغربی دارند

ادعای وزیر خارجه مغرب: اسرائیلی‌ها خون مغربی دارند
سه شنبه 9 فروردين 1401 - 12:55

وزیر امور خارجه مغرب در نشست «نقب»، مدعی وجود روابط خونی بین صهیونیست‌ها و مغربی‌ها شد.

العالم - مغرب

«ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب طی حضور و مشارکتش در نشست نقب در سرزمین‌های اشغالی، مدعی وجود روابط روابط خونی بین مردم کشورش و صهیونیست‌ها شد و در اظهارنظری جنجالی گفت: «اسرائیلی‌ها اصل و تبار مغربی دارند».

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» وزیر امور خارجه مغرب مدعی شد: «این ادعای اسرائیلی‌ها که در هر خانواده‌ حداقل یک نفرشان خون مغربی دارد، صحیح است. اگر شما بگویید که شاید در هر خانواده اسرائیلی خون یک نفر مغربی باشد، من می‌گویم این امر عین واقعیت است».

بوریطه در نشست دو روزه نقب ضمن تاکید بر حمایت مغرب از راهکار «دو دولت» گفت: «اسرائیل و فلسطین کنار هم زندگی خواهند کرد و قدس شرقی، پایتخت فلسطینیان خواهد بود».

در حالی که وزرای خارجه عربی مشارکت‌کننده در نشست نقب، هدف از حضورشان را حمایت از حقوق ملت فلسطین ذکر می‌کنند، بوریطه در اظهاراتش تصریح کرد: «راهکار دو دولت، از امنیت و منافع تل‌آویو حفاظت خواهد کرد».

اظهارات جنجالی وزیر خارجه مغرب در حالی مطرح شد که به دنبال برگزاری نشست نقب، کارگروه ملی «حمایت از فلسطین» در مغرب، مواضع وزرای خارجه کشورهای امارات، مصر، بحرین و مغرب را یک رسوایی خواند و خواستار استعفای بوریطه شد.

روز گذشته نیز «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن نشست وزرای خارجه چهار کشور عربی با تل‌آویو، گفت: «دیدار مقامات عادی‌سازی‌کننده روابط با رژیم صهیونیستی بدون پایان یافتن اشغالگری، توهم‌آمیز و خدمت رایگان به اسرائیل است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها