العالم گزارش می دهد؛

آخرین فرصت؛ ریاض باید مراقب اتفاقات آینده باشد!

آخرین فرصت؛ ریاض باید مراقب اتفاقات آینده باشد!
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 13:26

سرلشکر خالد غراب و کارشناس نظامی یمنی معتقد است که عبدالملک بدرالدین الحوثی آخرین فرصت را برای ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی فراهم کرده تا ابتکار صلح برای پایان دادن به جنگ، رفع محاصره و حل کامل بحران یمن را بپذیرد.

العالم _ یمن

سرلشکر خالد غراب در گفتگو با شبکه العالم گفت: تجاوزات سعودی اعلامیه ابتکار صلح یمن را نقض کرد و 12 حمله هوایی انجام داد که دو حمله هوایی به منطقه «الوادی» در استان مارب بود و نیز دو حمله به منطقه «الیتمه» در استان الجوف بود.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی را بر فراز منطقه «الوادی» سرنگون کردند.

سرلشکر خالد غراب، نقض ابتکار صلح توسط متجاوزان را بدین معنا دانست که عربستان این ابتکار صلح را رد می‌کند، هر چند که همزمان، همه طرف های یمنی نسبت به ابتکار صلح بدرالدین الحوثی به معنای واقعی کلمه، پایبند بود.

این مقام نظامی یمن توضیح داد: دشمن ابتکار صلح یمن را از ناحیه ضعف می‌ داند و فراموش ‌کرده که پیشنهاد صلح یمن در حالی است که یمن برای سومین بار حلقه محاصره را شکسته و به عنوان یکی از کوبنده‌ترین حملات، باعث شد دشمن، قدرت یمن را بشناسد و ناگزیر در تلویزیون به نمایش بگذارد، آمده است. از همه دنیا برای صرفه جویی در منابع انرژی اش درخواست کمک نماید.

سرلشکر خالد غراب هشدار داد که سال هشتم تجاوز به یمن پر از غافلگیری خواهد بود که عربستان حتی به فکرش خطور نمی کند و همه گزینه های انتخابی در مقابل عربستان سعودی قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها