وزیر خارجه پاکستان در جمع خبرنگاران:

با همتای ایرانی توافق کردیم نشست کمیسیون مشترک هر چه سریع‌تر برگزار شود

با همتای ایرانی توافق کردیم نشست کمیسیون مشترک هر چه سریع‌تر برگزار شود
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 15:09

وزیر خارجه پاکستان گفت‌وگوی امروزش با همتای ایرانی در چین را بسیار عالی خواند و گفت که دو طرف توافق کرده‌اند نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هر چه سریع‌تر برگزار شود.

العالم - جهان اسلام

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان که امروز (چهارشنبه) در حاشیه سومین نشست همسایگان افغانستان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد، در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران دیدار و گفت‌وگویش با همتای ایرانی را بسیار عالی خواند و گفت: درباره نتایج چهل و هشتمین نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد توضیحاتی را به وزیر خارجه ایران ارائه کردم و درباره روابط دوجانبه ایران و پاکستان بحث و تبادل نظر کردیم.

وی همچنین گفت که با همتای ایرانی خود توافق کرده که نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اسرع وقت برگزار شود و افزود: ما روابط و تعاملات اقتصادی خود را بهبود بخشیده‌ایم.

قریشی گفت که ارزیابی‌ها و برداشت‌های خود درباره تحولات افغانستان را به وزیر خارجه ایران ارائه کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گزارشی درباره موشک شلیک شده از سوی هند به پاکستان به وزیر خارجه ایران ارائه و اعلام کردم که این اقدام از نظر پاکستان جدی و مهم است و حتی این موضوع را در سطح شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده‌ایم و ما سؤالات مربوط به خود را طرح و انتظار پاسخگویی از طرف هند را داریم و توضیحاتی که از سوی هند ارائه شده از نظر ما راضی کننده نیست.

وی عنوان کرد که درباره تحولات مرتبط با برجام و همچنین اوضاع اوکراین با امیرعبداللهیان نیز گفت‌وگو کرده است و افزود: در کل ملاقات خیلی خوبی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها