امیدواری وزیر خارجه پاکستان به شکل گیری همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان

امیدواری وزیر خارجه پاکستان به شکل گیری همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان
پنج‌شنبه 11 فروردين 1401 - 09:55

وزیر خارجه پاکستان در سومین نشست همسایگان افغانستان در تونشی چین نسبت به شکل گیری همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت: دولت موقت و کشور افغانستان به حمایت ما نیاز دارند.

العالم - آسیا

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین اظهار داشت: شاهد واقعه جدیدی در افغانستان بودیم و نیازمند نگرش جدیدی در این زمینه هستیم.

وی افزود: پاکستان کاملا و عمیقا تحت تاثیر مسائل افغانستان است. اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در پاکستان برگزار شد و همه اقدامات ما برای این بوده که مشکلات معیشتی افغانستان حل شود. میلیون‌ها کودک افغانستانی هستند که با مشکل گرسنگی مواجهند و مشکلات دارو و درمان در بیمارستان‌های افغانستان وجود دارد و باید اقدامات بین‌المللی برای رفع این مشکلات انجام شود.

وزیر خارجه پاکستان بیان کرد: امید داریم نوعی همگرایی منطقه‌ای بخصوص بین همسایگان در کمک به مردم افغانستان شکل بگیرد و پول‌های بلوکه شده افغانستان نزد بانک‌های جهانی باید آزاد شود. منابع این کشور به نفع رفاه مردم این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بر مخالفت جدی با جنگ و حل اختلافات از راه‌های مسالمت آمیز نیز تأکید کرد و افزود: دولت موقت افغانستان و کشور افغانستان به حمایت ما نیاز دارند هم در زمینه زمامداری و هم مبارزه با تروریسم و این به نفع ماست. پاکستان همیشه به این موضوع کمک کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها