جنگ یمن هر روز برای سعودی چقدر هزینه دارد؟

جنگ یمن هر روز برای سعودی چقدر هزینه دارد؟
پنج‌شنبه 11 فروردين 1401 - 12:33

با نگاهی به کارنامه شش ساله بن سلمان از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع و سپس ولیعهدی عربستان ، درخواهیم یافت که وی به دلیل محاسبات اشتباه، عربستان را به سمت پرتگاه پیش برده است .

العالم یمن

تجاوز به یمن در طول هفت سال، روزانه 200 میلیون دلار، یعنی در هفت سال 72 میلیارد دلار و در کل 504 میلیارد دلار برای عربستان هزینه داشت است.

"نزیه منصور"، نماینده پیشین پارلمان لبنان از فراکسیون حزب‌الله در یادداشتی نوشت: « این بخشی از هزینه های مالی است و شامل تلفات انسانی نمی شود !

عربستان به دلیل بمباران موشکی و پهپادی یمن و حمله به اهداف راهبردی و بیشتر شهرهای آن، در تمامی جبهه ها و محورها آتش بس اعلام کرد.

بودجه سالانه یمن 8 میلیارد دلار تخمین زده می شود، اگر بن سلمان یک سیاست مالی برای تسلط بر یمن تحت عنوان (کمک) اتخاذ می کرد و سالانه تنها 8 میلیارد دلار به جای جنگ به این کشور پرداخت می کرد و 504 میلیارد دلار در اقتصاد یمن سرمایه گذاری می کرد، 63 سال در یمن دوام می‌آورد! به این ترتیب کمیته های مردمی و ارتش یمن به دلیل حملات اخیر که نظام سعودی را مجبور به توقف آتش کرده است، روزانه 200 میلیون دلار به عربستان کمک مالی کرده اند!

اما آنچه که اتفاق افتاد، زیرساخت های یمن را ویران کرد، کودکان، زنان و سالمندان را کشت و مردم یمن را آواره، پراکنده و آنان را به شمال و جنوب، زیدی و شافعی تقسیم کرد.
اما سوالات زیر همچنان مطرح است :
1- آیا آتش بس پابرجاست؟
2- چه کسی از این جنگ پوچ سود می برد؟
3- آیا تسویه حساب انجام می شود و با هزینه چه کسی؟
4- چه کسی ویرانی های ناشی از تجاوز به یمن را بازسازی خواهد کرد؟
5- چه کسی غرامت خانواده شهدا و مداوای مجروحین و معلولین را می دهد؟
6- چه تضمین هایی برای تکرار نشدن این حملات وجود دارد؟
7- چه کسی پیروز است، آنکه حق با اوست یا آنکه قدرتمند است؟

پربیننده ترین خبرها