فروپاشی ساختار امنیتی در سرزمین های اشغالی 

فروپاشی ساختار امنیتی در سرزمین های اشغالی 
جمعه 12 فروردين 1401 - 15:10

در پی چند عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان و نمایان شدن ناتوانی های امنیتی رژیم صهیونیستی، موجی از یأس و سردر گمی، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را در بر گرفته است.   

العالم _ سرزمین های اشغالی

تحلیلگران سیاسی معتقدند عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان پاسخ به تجاوزات اسرائیل ضد ملت فلسطین در مناطق النقب، شیخ جراح و قدس اشغالی است.

تحلیلگران تاکید می کنند هم زمانی عملیات های شهادت طلبانه با دو نشست شرم الشیخ و النقب، به خوبی نشان می دهد که ملت فلسطین با وجود خیانت برخی نظام های عربی در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست، همچنان به مبارزه برای آزادی سرزمین خود ادامه می دهد و به هیچ کس و به هیچ دولتی اجازه نمی دهد سرنوشت آن را تعیین کند.

به گفته تحلیلگران، عملیات های اخیر همچنین پیامی قاطع به تشکیلات خودگردان و به طور مشخص به محمود عباس رئیس این تشکیلات است که قیام و مقاومت ملت فلسطین ادامه دارد و فرزندانش تا آخرین قطره خونی که در بدن دارند و تا آخرین قطعه سنگی که در دست دارند، برای آزادسازی سرزمین و مقدسات خود از پا نمی نشینند.

در همین حال رهبران جنبش فلسطینی حماس تاکید کرده اند که افزایش عملیات های شهادت طلبانه فرزندان فلسطین پاسخی طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر و در ادامه نبرد برای آزاد سازی سرزمین اشغالی فلسطین است به ویژه آنکه این عملیات ها هم زمان با سالگرد «روز زمین» افزایش یافته است.

به گفته رهبران حماس، اجرای عملیات های شهادت طلبانه در همه مناطق فلسطینی از جمله در مناطق 1948 نشان می دهد گروه های مختلف ملت فلسطین در رویارویی با دشمن اشغالگر اسرائیلی متحد و یکپارچه اند.

رهبران حماس تاکید کرده اند که عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در حالی افزایش یافته است که آنان به ویژه در کرانه باختری با دو مانع مواجهند، هم با دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و هم با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی.

به گفته رهبران جنبش حماس، نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) بدون شک عامل اتحاد ملت فلسطین شد و افزایش عملیات های شهادت طلبانه نیز بدن شک از آثار مبارک این نبرد و اتحاد ملت فلسطین است.

جنبش حماس اقدام برخی نظام های سازشکار عربی را در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر خنجری خائنانه در پیکر ملت فلسطین دانسته و با این حال تاکید کرده است که مقاومت می تواند معادلات را به کلی بر هم بزند و با آزادسازی سرزمین فلسطین به این عای سازی پایان دهد.

این در حالی است که کارشناسان امور اسرائیل نیز تاکید کرده اند که عملیات های شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان ضربه ای مهلک به دستگاه های مختلف اطلاعاتی و امنتی رژیم اشغالگر وارد آورده و ثابت کرده است که شهرک نشینان صهیونیست هیچ مکان امنی در سرزمین های اشغالی فلسطین ندارند.

این کارشناسان تاکید می کنند که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار تلاش کرده است تا برخی نظام های عربی سازشکار را به این باور برساند که تل آویو می تواند امتنیت آنها را فراهم کند و این در حالی است که عملیات های شهادت طلبانه نشان داده است که او حتی قادر به تامین امنیت شهرک نشینان هم نیست تا آنجا که وی از آنان خواسته است همواره با خود سلاح حمل کنند.

پربیننده ترین خبرها