عضو تیم مذاکره کننده صنعاء: خواستار رفع کامل محاصره هستیم

عضو تیم مذاکره کننده صنعاء: خواستار رفع کامل محاصره هستیم
شنبه 13 فروردين 1401 - 20:49

یک عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که آتش‌بس اعلام شده کمترین میزان خواسته‌های مردم یمن را نیز برآورده نکرده است.

العالم - یمن

«عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، در سخنانی گفت که طرح آتش‌بس دو ماهه بسیاری از درخواست‌ها و خواسته‌های اصلی مردم یمن را با خود به همراه ندارد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، العجری تأکید کرد که هدف دولت نحات ملی یمن، رفع کامل محاصره و توقف تمامی اقداماتی است که جان شهروندان یمنی را به خطر می‌اندازد.

او افزود: « ائتلاف بر محاصره و در تنگنا قرار دادن مردم یمن پس از حملات نظامی و سیاسی تمرکز دارد و به جنگ اقتصادی و گرسنه نگه داشتن مردم روی آورد و این آتش‌بس موجب کاهش سختی‌ها و مشکلات مردممان می‌شود و مقدمه‌ای برای رفع کامل محاصره و رسیدن به یک راه‌حل نهایی است.

روز گذشته «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، اعلام کرد که ائتلاف سعودی و دولت صنعاء با ابتکار آتش‌بس دو ماهه و توقف تمامی عملیات‌های زمینی، هوایی و دریایی و رفع محاصره شهر تعز، آزادی اسرا، از سرگیری پروازهای تجاری در فرودگاه صنعاء و ورود کشتی‌های نفتی به بندر الحدیده موافقت کرده‌اند. به گفته وی این دو ماه در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از اعلام آتش‌بس دو ماهه استقبال کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها