العامری در دیدار با سفیر انگلیس: در امور سیاسی عراق دخالت می‌کنید

العامری در دیدار با سفیر انگلیس: در امور سیاسی عراق دخالت می‌کنید
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 10:53

رئیس ائتلاف فتح گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی اطلاعاتی ارائه داده اند که نشان‌دهنده دخالت انگلستان در اوضاع سیاسی عراق است.

العالم - عراق

رئیس ائتلاف فتح در دیدار سفیر انگلیس در بغداد گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی اطلاعاتی ارائه داده اند که نشان‌دهنده دخالت انگلستان در اوضاع سیاسی عراق است.

به گزارش «الفرات نیوز»، «هادی العامری» در دیدار با «مارک ریچاردسون»، سفیر انگلیس در بغداد، گفت که روال سیاسی عراق از سال 2003 بر پایه سه اصل توافق، شراکت، توازن شکل گرفته است.

او به سفیر انگلیس گفت: «برخی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی اطلاعاتی در اختیار ما گذاشته‌اند که نشان می‌دهد انگلستان به صورت دائم در اوضاع سیاسی عراق دخالت می‌کند» و افزود که ثبات عراق ثبات منطقه است و همه باید برای برون‌رفت از بن‌بست سیاسی در عراق تلاش کنند تا ثبات منطقه تأمین شود.

العامری گفت که تلاش‌های جدی برای تفاهمات درون شیعی وجود دارد که قطعا موجب تفاهمات درون کردی هم می‌شود و به دودستگی در میان کردها نیز پایان می‌دهد.

رئیس ائتلاف فتح گفت که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از موضوع فراکسیون اکثریت که حافظ حقوق شیعیان در دولت باشد و توافق بر سر نامزد نخست‌وزیری کوتاه نمی‌آید.

سفیر بریتانیا نیز در این دیدار تأکید کرد که کشورش در پی گسترش روابط دوجانبه و حمایت از عراق است اما تحقق این هدف وابسته به تشکیل دولتی باثبات در عراق است و این موضوع اولویت مرحله کنونی است.

او گفت که بی ثباتی سیاسی موجب بی ثباتی امنیتی می‌شود و این نگرانی وجود دارد که به مرحله‌ای بازگردیم که عراق رنج‌های بسیاری دید.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها