درخواست عمران خان از رئیس‌جمهور پاکستان برای انحلال پارلمان

درخواست عمران خان از رئیس‌جمهور پاکستان برای انحلال پارلمان
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 12:53

آینده سیاسی عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از اتحاد احزاب مخالف برای برکناری وی با تهدیدی جدی مواجه شده است.

العالم - آسیا

آینده سیاسی عمران خان امروز پس از رای پارلمان برای برکناری وی با چالشی جدی مواجه شد. اتفاقی که میتواند باعث ناآرامی و آشوب در این کشور 220 میلیون نفری باشد که یک قدرت هسته ای نیز به شمار میرود.

مخالفان عمران خان تصمیم داشتند که در جلسه امروز پارلمان که قرار بود در ساعت 11:30 برگزار شود به وی رای عدم اعتماد دهند که طبق آخرین گزارشات این جلسه لغو شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که عمران خان به رئیس جمهور این کشور توصیه کرده که پارلمان را منحل کند.

به نظر میرسد درصورت حفظ اتحاد میان احزاب مخالف، آرای حامی نخست وزیر پاکستان به زیر 172 رای لازم برای ادامه حیات سیاسی عمران خان برسد و این مسئله خبر خوبی برای وی به شمار نمیرود.

باتوجه به حساسیت موضوع پلیس و نیروهای شبه نظامی حضور پررنگی در خیابان های شهر اسلام آباد دارند و از کانتینرهای باربری برای مسدود کردن جاده ها استفاده شده است.

مخالفان دولت در پاکستان عمران خان را به برآورده نشدن وعده های خود برای احیای اقتصاد پاکستان و از بین بردن فساد متهم میکنند. از سوی دیگر عمران خان مدعی شده که آمریکا طرح اصلی برای برکناری وی را برنامه ریزی کرده اما واشنگتن این موضوع را رد کرده است.

هرچند عمران خان در سال 2018 با حمایت ارتش این کشور به قدرت رسیده اما از سال 1948 و پس از استقلال پاکستان از بریتانیا هیچ نخست وزیری موفق به اتمام دوره 5 ساله خود نبوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها