حمله وحشیانه افسران مصری به ابوالفتوح در زندان قاهره

حمله وحشیانه افسران مصری به ابوالفتوح در زندان قاهره
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 18:27

خانواده «عبدالمنعم ابوالفتوح»، رهبر حزب "مصر قوی" که بیش از چهار سال در قاهره زندانی است از حمله وحشیانه زندانبانان به او خبر داده و مقامات مصری را مسئول حفظ جان وی و امنیت جسمی و روانی او دانستند.

العالم - مصر

خانواده ابوالفتوح در بیانیه ای اعلام کرد، حمله به این زندانی سیاسی که بیش از 4 سال در بازداشت به سر می برد روز چهارشنبه، 23 مارس رخ داده است.

ابوالفتوح زمانی که تلاش می کرد گزارشی برای اثبات جلوگیری از ملاقات با خانواده‌اش به دلیل اعمال محدودیت ها از ابتدای سال 2019 توسط اداره زندان ارائه دهد، با حمله وحشیانه زندانبانان روبروشده است.

براساس این بیانیه از آن تاریخ، اداره زندان برای این ملاقات‌ها، «محدودیت‌های متعددی را بدون توجیه برای ابوالفتوح اعمال کرده که به معنای ادامه شکنجه در بیش از ۴ سال بازداشت اوست.

در این بیانیه آمده ابوالفتوح از ژانویه گذشته خواستار ملاقات با رئیس زندان برای اطلاع یافتن از مراحل ملاقات بود اما هر باردرخواست او نادیده گرفته می شد.

این بیانیه افزود: ابوالفتوح روز چهارشنبه گذشته، 23 مارس، بار دیگر،خواستار ملاقات با رئیس زندان شده اما با درخواستش مخالفت شد، وی نیز تاکید کرد منتظر رئیس خواهد ماند و فقط پس از دیدار با وی یا افسر بازپرس به سلولش خواهد رفت.

خانواده ابوالفتوح گفتند: کمی بعد، سرتیپ احمد الوکیل، بازرس تحقیقات منطقه زندانهای طره و افسر دیگری به نام اشرف شلبی با چند سرباز با دکتر ابوالفتوح به شدت برخورد کرده و با زور و خشونت وی را به سلول هل دادند که بلافاصله دچار حمله قلبی شدید شد.

با وجود این، مدیریت زندان فقط دو بار در مدت 6 ساعت وی را آنژیوپلاستی کرد و حدود ساعت 22 وضعیتش تثبیت شد.

این بیانیه افزود: ابوالفتوح روزهای بعد نیز برای تهیه گزارشی خواهان ملاقات با رئیس زندان یا افسر بازپرس زندان بوده، اما به وی اجازه داده نشد .

در این بیانیه آمده است که مدیریت زندان از ارسال هرگونه پیام از ابوالفتوح به خانواده اش جلوگیری کرده به گونه ای که تا ملاقات روز شنبه ارتباطشان کاملا قطع بود.

خانواده ابوالفتوح؛وزیر کشور، معاون وزیر کشور در بخش اداره زندان ها، و رئیس زندان مزرعه را مسئول مستقیم مشکلات ابوالفتوح دانستند.

نیروهای امنیتی، عبدالمنعم ابوالفتوح و معاونش محمد القصاص را فوریه 2018 دستگیر و در رابطه با پرونده 440 زندانی کردند، سپس تصمیم بر این شد ژوئن سال گذشته پس از گذراندن دو سال حبس، آزاد شود. اما دادستانی به خاطر پرونده دیگری تصمیم به حبس او گرفت و نامش همراه معاونش در لیست گروههای تروریستی قرار گرفت .

ابوالفتوح به «رهبری گروه تروریستی»، «ارتکاب جرم تأمین مالی گروه‌های تروریستی»، « داشتن سلاح و مهمات»، «تبلیغ عقاید گروه تروریستی» و «انتشار عمدی اخبار، اظهارات و مطالب و شایعات دروغ در داخل و خارج » متهم است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها