تشدید اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی در ماه مبارک رمضان

تشدید اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی در ماه مبارک رمضان
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 17:59

تشدید اوضاع امنیتی در فلسطین اشغالی با توجه به عملیات قهرمانانه اخیر مقاومت که به کشته شدن شماری از شهرکنشینان صهیونیست منجر شد، همچنان ادامه دارد. و این علاوه بر ترس و نگرانی اسراییلی ها و تحرکات سیاسی آنها در سطح منطقه به منظور جلوگیری از آشفته تر شدن اوضاع امنیتی در ماه مبارک رمضان است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اعیاد یهودیان و مهمترین آنها عید فصح با ماه مبارک رمضان همزمان است؛ این در حالی است که دهها هزار نفر در روزهای جمعه و بویژه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که برابر با روز جهانی قدس است، عازم مسجد الاقصی می شوند؛ مساله ای که هرسال نگرانی هایی برای رژیم اشغالگر ایجاد می کند.

با این حال اوضاع در سال جاری در فلسطین اشغالی متفاوت است، قبل از شروع ماه مبارک رمضان، به سبب عمليات قهرمانانه اخير مقاومت، فلسطین شاهد تشدید اوضاع امنیتی است.

صهیونیستها اما در تلاش برای مهار کردن اوضاع امنیتی، به انجام حملات امنیتی و عملیات ترور و بازداشت جوانان فلسطینی روی آوردند. برخی سران نظامی صیهونیستی نیز هشدار دادند که اوضاع امنیتی در ماه مبارک رمضان ممکن است به مرز انفجار برسد.

مسئولان رژیم اشغالگر همچنین دست به برخی تحرکات سیاسی در سطح منطقه زدند. برخی منابع مصری تاکید کردند که روز پنجشنبه گذشته "عباس کامل" رییس سازمان اطلاعات مصر با "ایال حولتا" رییس شورای امنیت رژیم صهیونیستی اوضاع اخیر در اراضی اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند تا قاهره گروههای فلسطینی را به منظور کاهش عملیات تحت فشار قرار دهد.

منابع یاد شده خاطرنشان کردند که رژیم صیهونیستی به هیج وجه در حال حاضر خواهان ورود به یک جنگ نیست، چرا که در شرایط کنونی تلاش خود را بر مقابله با "تهدید ایران" برای تل آویو متمرکز کرده است.

از سوی دیگر در تماس تلفنی "اسحاق هرتسوغ" رییس رژیم صهیونیستی با "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه گفتگوی، اردوغان تاکید کرد که نباید در ماه مبارک رمضان فلسطینی ها را از ورود به مسجد الاقصی بازداشت.

با این حال تمام تلاش های مذبوحانه صهیونیست ها در مهار فلسطینیان و مقاومت آنها در برابر رژیم اشغالگر و طرح های عادی سازی این رژیم با برخی نظام های عربی به منظور دور زدن حقوق فلسطینیان، ناموفق بوده است.

پربیننده ترین خبرها