مصر، تل‌آویو را به توقف تنش‌ها فراخواند

مصر، تل‌آویو را به توقف تنش‌ها فراخواند
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 12:27

وزارت خارجه مصر اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

العالم - مصر - فلسطین اشغالی
«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف هتک حرمت مسجدالاقصی بویژه در ماه مبارک رمضان و اعیاد مسیحی و یهودی شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، احمد حافظ در اظهارات خود به ادامه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تحت حمایت پلیس این رژیم به علاوه ادامه هدف گرفتن شهروندان فلسطینی اشاره کرد.

وی در ادامه بر ضرورت عدم ورود به «چرخه تنش» که مانع از ثبات مطلوب می‌شود و فضای متشنج را تقویت می‌کند، تأکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین بر اهمیت تعهد به قوانی بین‌المللی برای حفاظت از شهروندان فلسطینی و توقف تجاوزها به مسجدالاقصی و سایر مقدسات دینی تأکید کرد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد دوشنبه (امروز) از درگیری و هجوم نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به مراسم ماه رمضان و روزه‌داران مسلمان در «باب‌العمود» و محوطه مسجدالاقصی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای مخفی پلیس و اسب‌سوار، و همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تجهیزات کامل به فلسطینیان بی‌دفاع حمله کرده و سعی در برهم زدن مراسم ماه رمضان داشتند.

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای خود دستور داده برای عملیات «نگهبان دیوارها ۲» آماده شوند.

نگهبان دیوارها، اسم عملیات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی (۲۰۲۱) علیه نوار غزه است. گروههای فلسطینی نیز در مقابل، عملیات خود را «سیف القدس» نامیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها