یکه تازی رییس جمهور تونس و بحران سیاسی این کشور

یکه تازی رییس جمهور تونس و بحران سیاسی این کشور
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 15:05

مشاور رئیس جنبش النهضه تونس می گوید رئیس جمهور قیس سعید، کشور را پس از آخرین جلسه نمایندگان مجلس و تصمیم به انحلال آن وارد مرحله تضاد مشروعیت کرد، اما جنبش النهضه خود را در قلب مشروعیت و قانون اساسی می بیند.

العالم - تونس

به گزارش العالم، بلقاسم حسن، مشاور رئیس جنبش النهضه تونس، معتقد است که مجلس نمایندگان مردم طبق اصل 80 باید بدون وقفه به تشکیل جلسه ادامه می داد ولی قیس سعید رییس جمهوری تونس، فردی متعصب و بر این عقیده معتقد بود که راه حل وضعیت پیش آمده در کشور تعلیق مجلس است.

مشاور رئیس‌ جنبش النهضه تاکید کرد که آنها مشروعیت دولت را مورد مناقشه قرار نمی‌دهند، بلکه او را به‌عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت می‌شناسند، اما او تمام اختیارات قوای مقننه و مجریه را در دست گرفته، در قوه قضاییه دخالت نموده و تنها مرجع قدرت شده است.

محسن عرفاوی یکی از اعضای جنبش مردمی نیز به نوبه خود گفت که از رویه 25 جولای چنین برداشت می شود که رئیس جمهور در انحلال مجلس نمایندگان و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زود هنگام به کندی عمل کرده است.

یکی از اعضای جنبش مردمی تاکید کرد که همین کندی و سردرگمی باعث شد گروهی از نمایندگان جلسه علنی مجازی تشکیل دهند و پس از آن رئیس دولت با انحلال مجمع نمایندگان مردم واکنش نشان داد.

محسن عرفاوی خاطرنشان کرد: این تصمیم باید با تصمیمات دیگری که ضامن ثبات سیاسی در کشور باشد، دنبال شود که اولین آنها برگزاری انتخابات زود هنگام است.

پربیننده ترین خبرها