در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛

ورزشکار کویتی از رقابت های جهانی شمشیربازی امارات انصراف داد

ورزشکار کویتی از رقابت های جهانی شمشیربازی امارات انصراف داد
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 16:51

در ادامه موج مخالفت ها در میان افکار عمومی و جهان عرب با اقدام امارات در عادی سازی روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی یک ورزشکار کویتی از رقابت های جهانی شمشیربازی به میزبانی امارات انصراف داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از پایگاه خبری" الخیج انلاین " محمد الفضلی برای امتناع از مسابقه دادن با حریف اسراییلی از این رقابتها انصراف داد، وی پیش از آن نیز به همین دلیل از رقابتهای جهانی شمشیربازی سال ۲۰۱۹ به میزبانی هلند انصراف داده بود.

فعالان عرب در شبکه های اجتماعی با ستایش از این حرکت ورزشکار کویتی بر لزوم ادامه حمایت از مساله فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند .

پایگاه اینترنتی "المقاطعه"(بایکوت) دراین باره نوشت : الفضلی قهرمان عرب دیگری است که با انصراف از رقابتهای جهانی در دبی سیلی محکمی به چهره هواداران عادی سازی روابط با اسراییل نواخته است. درود براین قهرمان کویتی .

این سومین مورد از انصراف ورزشکاران کویتی از مبارزه با حرفان اسراییلی در سال جاری میلادی است که در حمایت از قضیه فلسطین و برای محکوم کردن اقدام امارات در برقراری روابط دیپلماتیک با دولت غاصب اسراییل صورت گرفته است.

در ماه مارس (اسفندماه) نیز عبدالرزاق البغلی " انصراف خود را از رقابتهای موتوسیراف "(یک ورزش آبی ) به میزبانی امارات انصراف داد تا رودرروی حریف اسراییلی قرار نگیرد.

در ماه ژانویه نیز محمد العوضی تنیس باز ۱۴ ساله کویتی از رقابتهای بین المللی پاول تنیس در امارات انصراف داده بود تا مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کند.

در ماه می سال گذشته مجلس کویت با اجماع آرا به طرحی درباره منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رای موافق داده بود.

یک بانوی مهندس و مخترع کویتی نیز درهمین راستا انصراف خود را از مشارکت در اکسپوی دبی ۲۰۲۰ اعلام کرده بود. این اقدام وی ، در پی اعلام برگزاری جشن روز ملی اسراییل ! با حضور سردمداران رژیم صهیونیستی دراین نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان صورت گرفت .

خانم جنان الشهاب با آنفالو کردن پیچ اینستاگرامی اکسپوی یادشده واعلام انصراف ازاین رویداد صنعتی، مخالفت خود را با این اقدام برگزار کنندگان اماراتی نشان داد.

براساس قانون اساسی کویت اسراییل یک دولت متخاصم به شمار می رود و افراد حقیقی وحقوقی از عقد قرارداد یا تواتفق با هیات های یا افراد مقیم در سرزمینهای اشغالی (اسراییلی) یا دارای تابعیت اسراییل یا افرادی که در استخدام این دولت غاصب هستند منع شده اند و مخالفت با این قانون مجازات زندان از ۵تا۱۰ سال یا حبس ابد و پرداخت جریمه نقدی را در پی دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها