افشای پیام محرمانه رام‌الله به تل آویو و خیانت جدید محمود عباس

افشای پیام محرمانه رام‌الله به تل آویو و خیانت جدید محمود عباس
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 16:45

منابع آگاه سیاسی بلندپایه در تل‌آویو و واشنگتن از پیام محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به رژیم صهیونیستی و خیانت آن به حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی خبر دادند.

العالم _ فلسطین

«ناهوم بارنیا» تحلیلگر مسائل سیاسی در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از محافل سیاسی بلندپایه در تل‌آویو و واشنگتن فاش کرد که اخیراً تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پیامی محرمانه به اسرائیل ارسال و در آن اعلام کرده است: «ما آماده مذاکره درباره‌ تغییر در سیاست تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد پرداخت کمک‌های مالی به خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی هستیم».

وی به نقل از منابع آگاه بلندپایه در تل‌آویو و واشنگتن افزود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حتی مقامی را برای این مذاکرات تعیین کرده و همزمان، ایالات متحده آمریکا نیز که از این پیام مطلع بوده، نماینده‌ای برای این مذاکرات منصوب کرده است.

بارنیا با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه یاد شده نوشت که در مقابل دولت تحت نخست‌وزیری نفتالی بنت تا‌کنون حتی زحمت پاسخ دادن به این پیام تشکیلات خودگردان فلسطین را به خود نداده است.

این تحلیلگر صهیونیست با بیان این‌که سخت‌ترین اتهامات «دولت‌های اسرائیل» به تشکیلات خودگردان مربوط به آن‌چه تروریسم خوانده می شود، است، افزود: «تشکیلات خودگردان فلسطین سخاوتمندانه به خانواده‌های تروریست‌هایی که زندانی یا کشته شده‌اند، کمک می کند. اسرائیلی‌ها از دیدگاه خود تأکید می‌کنند که این گام تشکیلات خودگردان، پاداش و مشوقی برای تروریسم است و عملاً واقعیت تشکیلات خودگردان فلسطین را آشکار می‌کند هرچند که از دیدگاه فلسطینی‌ها، این اقدام، کمک به خانواده‌هایی است که نان آور خود را از دست داده‌اند و یک تعهد اخلاقی در قبال افرادی است که به عنوان قهرمان دیده می شوند».

بارنیا به عنوان یکی از مهمترین تحلیلگران اسرائیلی در رسانه های عبری در متن گزارش خود توضیح داد که «همه طرف ها را می توان درک کرد. عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که بین همکاری روزانه با اسرائیل و مبارزه با تروریسم و ​​فشارهای داخلی گیر افتاده است و دیپلمات‌های آمریکایی که به دنبال راهی برای مشروعیت‌بخشی به تشکیلات خودگردان در محافل حزب دموکرات و کنگره و دولت اسرائیل هستند و می‌دانند امتیازدهی‌هایی وجود خواهد داشت که پذیرش آنها داخل جامعه اسرائیل دشوار است».

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود نوشت که وقتی نخست وزیر اسرائیل دلیل امتناع خود را از ملاقات با عباس رئیس تشکیلات خودگردان توضیح داد، موضوع پرداخت حقوق به خانواده های شهدا و اسیران از سوی تشکیلات خودگردان مطرح شد و این یک بهانه خوب بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها