درخواست تشکیلات خودگردان از انگلیس برای به رسمیت شناختن فلسطین 

درخواست تشکیلات خودگردان از انگلیس برای به رسمیت شناختن فلسطین 
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 12:11

«محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان از دولت انگلیس خواست تا به رای مجلس عوام این کشور در شناسایی فلسطین جامه عمل بپوشاند.  

العالم ـ فلسطین اشغالی

حزب کارگر (مخالف دولت انگلیس) که بر لزوم شناسایی کشور فلسطین تأکید دارد در جریان یک رای گیری نمادین و تاریخی که مهر ۱۳۹۳ در مجلس عوام این کشور درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت گرفت، از شناسایی این کشور حمایت کرده بود.
۲۷۴ تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که در این رای گیری شرکت کردند، به این طرح، رای مثبت و ۱۲ نفر نیز رای مخالف دادند. نمایندگان مجلس عوام در نشستی که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که شناسایی کشور فلسطین به صورت نمادین گامی مهم و در راستای صلح شمرده می شود.
در همین پیوند، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) در جریان دیدار با ۱۵ نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار در شهر «رام الله»، بار دیگر از انگلیس خواست تا در راستای مسئولیت سیاسی و تاریخی، فلسطین را به رسمیت بشناسد و از راه حل تاسیس دو کشور حمایت کند.
اشتیه همچنین از انگلیس خواست به منظور برگزاری انتخابات در قدس اشغالی بر اساس توافق‌های امضا شده، بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورد.
وی همچنین با اعلام اینکه اسرائیل بر اساس گزارش های نهادهای حقوق بشری یک رژیم آپارتاید و تبعیض نژادی است بر لزوم اجرای قوانین بین‌المللی و پاسخگویی رژیم صهیونیستی بابت اقداماتش در نقص حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دولت انگلیس مدعی است، زمانی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که اهداف تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل به بهترین نحو پاسخ داده شود.

دولت انگلیس معتقد است که به رسمیت شناختن فلسطین به تنهایی نمی‌تواند به پایان اشغالگری بیانجامد و بدون حل و فصل مناقشه موجود، اشغالگری و مشکلات ناشی از آن ادامه می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها