مرکز حقوق بشر فلسطین: جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها اقدام کند

مرکز حقوق بشر فلسطین: جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها اقدام کند
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 08:16

مرکز حقوق بشر فلسطین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه مرکز حقوق بشر فلسطین آمده است: ما به شدت اظهارات نخست وزیر دولت اشغالگر اسرائیلی در حمایت از شهرک سازی‌های یهودی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم سکوت جامعه جهانی برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی، سران این رژیم اشغالگر را به نقض قوانین بین المللی و ارتکاب جنایت‌های بیشتر و افزایش رنج‌های ملت فلسطین تشویق می‌کند.

مرکز حقوق بشر فلسطین افزوده است: شهرک‌سازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دولت اشغالگر برای تضمین تسلط و سلطه خود بر مردم فلسطین، سرزمین و منابع آنهاست.

این مرکز حقوق بشری همچنین از جامعه جهانی خواسته است که با استاندارد واحدی با مسائل بین‌المللی برخورد کند و ابزارهای پاسخگویی بین‌المللی را در برابر انکار مستمر رژیم صهیونیستی و سرپیچی آشکار از قوانین بین‌المللی فعال کند.

به گزارش ایرنا، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با زیر پاگذاشتن قوانین جامعه جهانی در مخالفت با شهرک‌سازی تاکید کرده بود که اسرائیل به ساخت و ساز در کرانه باختری ادامه می‌دهد. وی گفته بود که به شهرک‌سازی در یهودا و سامره (کرانه باختری) ادامه می‌دهیم و خبری از توقف شهرک‌سازی نیست.

نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت تاکنون بارها شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی خوانده و خواستار توقف آن شده‌اند، مساله‌ای که همواره با دهن کجی صهیونیست‌ها روبه رو شده است.

پربیننده ترین خبرها