مغرب با رژیم صهیونیستی توافق‌نامه امضا کرد

مغرب با رژیم صهیونیستی توافق‌نامه امضا کرد
جمعه 19 فروردين 1401 - 12:20

سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب اعلام کرد که با این کشور در زمینه معافیت دارندگان گذرنامه دیپلماتیک از ارائه روادید، توافق‌نامه امضا کرده است.

العالم - مغرب

«دیوید گوفرین» سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب اعلام کرده است که رباط و تل‌آویو برای معافیت دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و رسمی از ارائه روادید، توافقنامه امضا کرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» گوفرین در پیامی توئیتری نوشته است: «باعث خوشحالی من است که اعلام کنم اسرائیل و دولت مغرب، درخصوص معافیت دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و رسمی از ارائه روادید، یک توافق‌نامه امضا کرده‌اند؛ توافق‌نامه‌ای که از انتهای ماه قبل، اجرایی شد».

دسامبر سال ۲۰۲۰ بود که روابط دپلماتیک مغرب با رژیم صهیونیستی در چارچوب روند عادی‌سازی عربی و با حمایت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سر گرفته شد.

در حالی صحبت از امضای اولین توافق‌نامه‌های همکاری بین تل‌آویو و رباط به گوش می‌رسد که قبل از این، مقامات رژیم صهیونیستی بارها اذعان کرده بودند چند کشور دیگر عربی و آفریقایی آماده پیوستن به روند عادی‌سازی روابط در چارچوب توافق صلح آبراهام هستند.

بسیاری از مردم و نخبگان مغرب همچنان با احتمال پیوستن رباط به توافق سازش با اسرائیل و عادی‌سازی روابط دولت‌شان با این رژیم مخالفت می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها