دولت مستعفی یمن سفیر خود را به لبنان برگرداند

دولت مستعفی یمن سفیر خود را به لبنان برگرداند
جمعه 19 فروردين 1401 - 14:02

پس از عربستان سعودی، دولت مستعفی یمن نیز سفیر خود را به لبنان برگرداند.

العالم - یمن

دولت مستعفی یمن در عدن [که قدرت را به شورای ریاستی جدید واگذار کرد] شامگاه پنجشنبه از بازگشت سفیرش به لبنان، بعد از پنج ماه تنش دیپلماتیک بین بیروت و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، براساس بیانیه وزارت خارجه دولت مستعفی یمن، سفیر آنها در لبنان برای پیگیری و ادامه ماموریت دیپلماتیک خود به بیروت بازمی‌گردد.

این بیانیه توضیح داد: این تصمیم در پی اذعان دولت لبنان مبنی بر توقف تمام فعالیت‌ها و دخالت‌های مخرب در امور کشورهای عربی و در راستای بازگشت بیروت به روابط عربی‌اش اتخاذ شده است.

در ادامه بیانیه دولت مستعفی در عدن ضمن تاکید بر موضع حمایت‌گرانه یمن درخصوص حفاظت از امنیت و ثبات در لبنان، ابراز امیدواری شده است که روابط تاریخی یمن دو کشور گسترده‌تر شود.

اواخر ماه اکتبر و در پی اظهارات انتقادی «جورج قرداحی» وزیر پیشنهادی دولت لبنان درخصوص جنگ یمن، یک بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت شکل گرفت که منجر به فراخواندن سُفرای کشورهای عربی شد.

در پی این تنش دیپلماتیک عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن [متحد ائتلاف عربی] سُفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفیران لبنانی نیز خواستند تا خاک کشورشان را ترک کند.

قبل از مقامات عدن، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز ساعتی قبل از اعلام دولت مستعفی یمن، با انتشار بیانیه‌ای از بازگشت «ولید البخاری» سفیر این کشور به لبنان خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها