ویدئویی از سد سنگی روستائیان قامشلی سوریه در برابر کاروان اشغالگران آمریکایی

شنبه 20 فروردين 1401 - 08:19

ویدئویی منتشر شده است که در آن اهالی روستای «البولادیه» در اطراف «قامشلی» با کمک ارتش سوریه مانع عبور کاروان نظامی اشغالگران آمریکایی از روستای خود شدند.

العالم - سوریه

در این ویدئو مشاهده می‌شود که کودکان سوری با پرتاب سنگ به استقبال اشغالگران می‌روند و آنها را ناگزیر می‌کنند تا مسیر خود را تغییر دهند.

در اول فروردین ماه جاری نیز ارتش سوریه در منطقه «تل تمر» در حومه شمال غربی «حسکه»، مانع از حرکت کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا شد.

منابع محلی گفتند که یک ایست بازرسی ارتش سوریه در نزدیک روستاهای «قبرالصغیر» و «قبور الغراجنه» در منطقه تل تمر در حسکه راه کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا را سد کرد.

نیروهای ایست و بازرسی، این کاروان لجستیکی را پس از توقف به خارج از منطقه بیرون رانند.

نیروهای ارتش سوریه بارها از ورود کاروان نظامی نیروهای آمریکایی به شهرها و روستاهای استان حسکه جلوگیری کردند.

پیشتر در نیمه اسفند گذشته نیز، نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان نیروهای آمریکایی در استان حسکه واقع در شمال شرق این کشور جلوگیری کردند.

خودروهای زرهی متعلق به نیروهای آمریکایی قصد داشتند از روستای «تل ذهب» واقع در جنوب شهر قامشلی عبور کنند که با ممانعت نیروهای ایست و بازرسی ارتش سوریه مواجه شدند و منطقه را ترک کردند. اهالی روستای تل ذهب نیز با تجمع در محل ایست و بازرسی ارتش سوریه از ورود نیروهای آمریکایی به این روستا جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا، با شکست گروه تروریستی «داعش» در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و گندم سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آنها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

پربیننده ترین خبرها