تمجید حماس از جوانان اردوگاه جنین برای رویارویی امروز با نظامیان صهیونیست

تمجید حماس از جوانان اردوگاه جنین برای رویارویی امروز با نظامیان صهیونیست
شنبه 20 فروردين 1401 - 14:16

سخنگوی جنبش حماس از جوانان و رزمندگان فلسطینی برای رویارویی امروز با نظامیان صهیونیست تمجید کرد و خواستار ایجاد یک سپر حفاظتی برای حمایت از خانواده‌های شهدا شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (شنبه، ۹ آوریل)، همزمان با یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری به بهانه حمله به خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، گفت: ما به جوانان قهرمان جنین درود می فرستیم که اقدامات قهرمانانه و شجاعانه انجام می‌دهند که مرحله بعدی مبارزه با اشغالگر را مشخص می‌کند.

برهوم افزود: از جوانان کرانه باختری، مجاهدان و رزمندگان مقاومت می‌خواهیم به هر قیمتی شده، سپر حفاظتی برای خانواده‌های شهدا تشکیل دهند و از آن‌ها حمایت کنند. شما امید هر فلسطینی برای آزادسازی این کشور هستید.

سخنگوی حماس تاکید کرد: میدان‌های رویارویی با اشغالگران باید با هر نوع مقاومت در تمامی میادین، شهرها و روستاهای کرانه باختری باز و گسترش یابد.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند طرف اسرائیلی پس از عملیات پنجشنبه شب در تل‌آویو، اقدام علیه «ائتلاف میدانی» که مقر آن در اردوگاه جنین است، آغاز کرده و در صدد ضربه زدن به جهاد اسلامی و کتائب الاقصی وابسته به جنبش الفتح است.

در حالی که این منابع رسانه‌ای از برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای حمله به اردوگاه جنین به بهانه هدف قرار دادن اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در این اردوگاه، خبر می‌دهند، مقاومت غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه حمله به این اردوگاه به منزله عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز است.

«احمد عبدالرحمن» نویسنده و تحلیلگر امور نظامی و سیاسی تصریح کرد: «مقاومت در غزه به اسرائیلی‌ها پیام داده است که هرگونه حمله به اردوگاه جنین، خط قرمز است».

وی افزود: مقاومت در غزه در پیام خود خطاب به تل‌آویو، تهدید کرده است که در صورت حمله به جنین، غزه وارد خط مقدم می‌شود. این پیام مقاومت به اسرائیلی‌ها از طریق میانجیگران منطقه‌ای ابلاغ شده است.

با این وجود، امروز نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی وارد اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری شدند که با مقاومت فلسطینیان در این اردوگاه مواجه و با آنها درگیر شدند که در این درگیری یک شهروند فلسطینی را به شهادت رساندن و شماری را زخمی کردند.

منابع عربی به نقل از وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار زخمی های شهروندان فلسطینی در جریان یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه جنین، به 15 تن خبر دادند.

ناکامی ارتش صهیونیستی از دستگیری پدر مجری عملیات شهادت طلبانه تل آویو

خبرهای رسیده از سرزمین های اشغالی حاکی است که ارتش رژیم صهیونیستی با پدر شهید رعد مجری عملیات شهادت طلبانه در تل آوی، در اردوگاه جنین درکرانه باختری تماس حاصل کرد و از او خواسته بود که خود را تسلیم کند ولی پدر این شهید از پذیرش درخواست آنها سرباز زد.

به دنبال این قضیه، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را برای دستگیری پدر شهید به اردوگاه جنین گسیل کرد اما نیروهای اشغالگر با مقاومت شهروندان فلسطینی در اردوگاه جنین مواجه شدند که این درگیری به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد که حال دو تن از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است.

اشغالگران صهیونیست بعد از درگیری با مردم فلسطین و پس از محاصره منزل خانواده شهید رعد، موفق به دستگیری پدر این شهید فلسطینی نشدند و به ناچار اردوگاه را ترک کردند.

عملیات مقاومتی استشهادی طی پنجشنبه شب گذشته (18 فروردین ماه ) در قلب تل آویو در خیابان «دزنگوف»، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های این شهر، به کشته شدن سه شهرک نشین و زخمی شدن 11 نفر منجر شد و موجی از وحشت را در سرزمین های اشغالی برانگیخت.

عامل این عملیات که یک جوان فلسطینی ۲۹‌ساله به نام «رعد فتحی حازم» از اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری بود، صبح جمعه پس از چند ساعت تعقیب و گریز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک هفته گذشته بوده است.

پربیننده ترین خبرها