شیوع موج جدید کرونا و ادامه هرج‌ومرج در فرودگاه‌های انگلیس

شیوع موج جدید کرونا و ادامه هرج‌ومرج در فرودگاه‌های انگلیس
شنبه 20 فروردين 1401 - 17:45

شیوع موج جدید کرونا و خانه‌نشین شدن شمار قابل توجهی از کارکنان فرودگاه‌ها باعث سرگردانی مسافران و بروز هرج‌ومرج در فرودگاه‌های انگلیس شده است.

العالم ـ اروپا

نتیجه سیاست‌های نسنجیده دولت بوریس جانسون در حوزه بهداشت هر روز نمود بیشتری در کشور پیدا می‌کند. منابع خبری در انگلیس می‌گویند که افزایش آمار بیماری ماموران مرزی به این معناست که تاخیر در صف‌های فرودگاه‌ها، هنگامی که مسافران در روزهای آینده به سفرهای تفریحی عید پاک می‌روند و یا بر می‌گردند «غیرقابل اجتناب» است.

لوسی مورتون، از اتحادیه کارکنان وزارت کشور انگلیس عنوان کرد که فرودگاه‌های سراسر کشور به دلیل شیوع دوباره کرونا و غیبت کارکنان با یک طوفان کامل مواجه هستند.

این درحالیست که در هفته‌های اخیر تعداد مسافرت‌های هوایی به دلیل رفع محدودیت‌های کرونایی در انگلیس افزایش قابل توجهی داشته است. وزارت بهداشت انگلیس هفته پیش آخرین محدودیت‌های کرونایی در این کشور را لغو و برای تظاهر به پایان وضعیت همه‌گیری، توزیع رایگان آزمایش کرونا را نیز که طی دو سال گذشته هزینه سنگینی روی دوش دولت گذاشته است، متوقف کرد. همچنین ضرورت ارائه گواهی واکسن کرونا و تکمیل اظهارنامه بهداشتی برای ورود به انگلیس نیز حذف شده است.

کاهش محدودیت‌ها اما کشور را با موجی از آمار ابتلا به کرونا با علایم تازه و ظهور سویه جدید «اکس ای» مواجه کرده است. تخمین زده می‌شود که از هر ۱۳ نفر در انگلیس یک نفر در هفته منتهی به ۲۶ مارس به کرونا مبتلا شده که این میزان بالاترین حد از زمان شروع همه گیری بشمار می‌رود.

خانم مورتون می‌گوید: " باید ببینیم که علائم جدید و فقدان آزمایش رایگان کرونا چه تاثیری خواهد داشت، اما انتظار می رود که شاهد خانه‌نشین شدن تعداد بیشتری از کارکنان باشیم."

رئیس فرودگاه منچستر هفته پیش گفت که نمی‌تواند به خاطر صف‌های طولانی بازرسی که به دلیل کمبود کارکنان ایجاد شده « به اندازه کافی از مسافران عذرخواهی کند. وی با بیان اینکه ناراحتی مسافران را در این زمینه درک می‌کند افزود: «واقعیت ساده این است که ما تعداد کارکنان کافی برای ارائه خدمات شایسته به مسافرانمان نداریم.» رئیس فرودگاه منچستر در عین حال افزود که امکان استخدام سریع نیرو نیز وجود ندارد.

فرودگاه منچستر از مسافران می‌خواهد که سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند تا از صف بازرسی عبور کنند. رئیس فرودگاه گفت در حالی که امیدوار است اکثر مردم در عرض 30 تا 40 دقیقه از صف عبور کنند، اما ممکن است تا ۹۰ دقیقه به طول بیانجامد. این درحالیست که هفته پیش مسافران گزارش دادند که تا دو ساعت انتظار کشیدند.

به گزارش ایرنا، ناظران پیش‌بینی می‌کنند که روزهای آینده اختلال بیشتری در فرودگاه‌های سراسر انگلیس رخ دهد و باعث سرگردانی مسافران شود.

پربیننده ترین خبرها