علائم ابتلا به سویه نوترکیب کرونا چیست؟

چهارشنبه 17 فروردين 1401
13:26
علائم ابتلا به سویه نوترکیب کرونا چیست؟ سویه جدید XE ترکیبی از ۲ زیرسویه BA.۱ و BA.۲ امیکرون است به این معنا که سویه ترکیبی از ۲ ویروس یا سویه متفاوت تشکیل شده و ویژگی‌های هر ۲ را دارد.

العالم _ علمی

۲۹ مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که میزان انتقال XE ممکن است ۱۰ درصد نسبت به زیرشاخه غالب فعلی BA.۲ امیکرون بیشتر باشد.

اندرو فریدمن، کارشناس بیماری‌های عفونی از دانشگاه کاردیف ایالات متحده، در مورد خطرناک بودن این نوترکیب گفت: در این مرحله بی‌جهت نگران نیستم چون سویه نوترکیب یک اتفاق غیرعادی نیست.

در مورد علائم این سویه ترکیبی جدید باید همان علائم معمولی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلو درد، تب، سرفه و از دست دادن چشایی یا بویایی را در نظر داشته باشید.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای سنجش شدت XE یا اثربخشی واکسن در برابر آن وجود ندارد.

0% ...

آخرین اخبار

پزشکیان وارد اسلام‌آباد شد


عراقچی وارد اسلام‌آباد شد


دلیل ترس رژیم صهیونیستی از ناوگان آزادی چیست؟


۵۴ هزار نفر از سفر حج بازماندند


گزارش العالم از روند احیای مجموعه ورزشی آزادی؛ بازسازی تأسیسات ورزشی آسیب‌دیده در پی تجاوز صهیونیستی ـ آمریکایی به ایران


انتشار قطعه موسیقی به یاد رهبر شهید انقلاب؛ «أنت حيّ»...


کاریکاتور |مقاومت مقابل ذلت


۹۳ هزار تُن پسته روانه بازارهای جهانی شد


دیدار و گفت‌وگو قالیباف با سلطان عمان


بقائی: برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای آسیب دیده نداریم