جنگنده‌های سوریه پایگاه های تروریست ها در جنوب ادلب را هدف قرار دادند

جنگنده‌های سوریه پایگاه های تروریست ها در جنوب ادلب را هدف قرار دادند
شنبه 20 فروردين 1401 - 18:05

رسانه های سوریه روز شنبه از هدف قرارگرفتن پایگاه های گروه تروریستی موسوم به «انصار التوحید» در جنوب ادلب توسط جنگنده های این کشور خبر دادند.

العالم - سوریه

جنگنده‌های این کشور پس از یک هفته غیبت بار دیگر به حریم هوایی حومه ادلب بازگشتند و پایگاههای گروه تروریستی موسوم به «انصار التوحید» در جنوب این استان را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی به «اثر پرس» گفت: پس از شناسایی پایگاه‌ها و خودروهای گروه تروریستی «انصار التوحید» در محورهای «فلیفل» و «الفطیرة» در «جبل الزاویه» توسط هواپیماهای شناسایی روسی مقر این گروه‌ها توسط جنگنده‌های ارتش سوریه هدف قرار گرفت و بر اثر آن ۳ پایگاه گروه یاد شده در جنوب ادلب منهدم شد.

همزمان منابع محلی گزارش دادند که بر این حملات که ۶ بار انجام شد چهار تن از گروه تروریستی موسوم به «انصار التوحید» کشته و ۹ نفر از آن‌ها نیز زخمی شدند.

به نوشته «اثر پرس» محورهای «جبل الزاویه» در ادلب به تازگی شاهد تحرکات نظامی از سوی گروه‌های مسلح مستقر در آن منطقه و هم توسط نیروهای ترکیه بوده است.

بر اساس این گزارش، ترکیه اخیرا در برخی از نقاط عقب نشینی کرده و در مناطق تغییر مکان داده است.

پیشتر نیز پایگاه خبری «اثر پرس» ۱۵ فروردین امسال به نقل از یک منبع گزارش داده بود که هواپیماهای شناسایی روسی یکی از مقرهای گروهک «انصار التوحید» در محور شهر «سفوهن» در جنوب ادلب را زیر نظر گرفتند که جنگنده‌های ارتش سوریه بلافاصله چهار بار به این مقر حمله کردند که منجر به انهدام کامل آن و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر از افراد مسلح وابسته به این گروه شد.

گروه به اصطلاح «انصار التوحید» ادامه دهنده راه گروه موسوم به «جند الاقصی» است که در ۲۰۱۲ میلادی به دست «ابوعبد العزیز القطری» تاسیس شد که وی دو سال بعد کشته و جسدش در «دیر سنبل» نزدیکی مقر گروه موسوم به «جبهه ثوار سوریه» پیدا شد.

«جند الاقصی» دنبال روی سلفی‌های جهادی هستند و از بارزترین گروه‌های تروریستی نزدیک به جبهه «النصره» بوده اند.

پربیننده ترین خبرها