امیر صباحی فرد:

بومی سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آنها شده است

بومی سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آنها شده است
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 13:04

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بومی سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکا شویم.

العالم - ایران

امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی از مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر (ع) پدافند هوایی اراک بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع هنرآموزان و سربازان این مرکز به تشریح تاریخچه پدافند هوایی و نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات مختلف دوران جنگ تحمیلی پرداخت و با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است، چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم ولی هم اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم. باید توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

امیر صباحی فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات جرأت جسارت به مرزهای کشورمان را نداشته باشد.

وی با اشاره به بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکا شویم.

در ادامه بازدید، امیر صباحی فرد با حافظان قرآن کریم مرکز آموزش درجه داری دیدار داشت و از اجرای موفق طرح حفظ قرآن در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

پربیننده ترین خبرها