المسیره خبر داد: غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف/ نفتکش چینی در یکی از بنادر استان حضرموت یمن پهلو گرفت

المسیره خبر داد: غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف/ نفتکش چینی در یکی از بنادر استان حضرموت یمن پهلو گرفت
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 18:21

یک منبع در وزارت نفت یمن از پهلو گرفتن نفتکش غول پیکر « آپولیتارز » ( APOLYTARES ) چین با هدف انتقال نفت خام این کشور به چین خبر داد.

العالم ـ یمن

این منبع آگاه امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه المسیره یمن از واژه غارت برای ماموریت این نفتکش چینی استفاده کرد و افزود: نفتکش غول پیکر «آپولیتارز» (APOLYTARES) با هدف غارت نفت خام یمن در بندر «الشحر» در استان حضرموت پهلو گرفته است و مبداء حرکت آن بندر «ژوشان» (Zhoushan) بوده است. این منبع توضیح داد که این نفتکش بزرگ چینی در حال آماده شدن برای غارت ۳۱۶ هزار و ۶۷۹ تُن نفت خام معادل ۲ میلون و ۳۷۵ هزار و ۹۰ بشکه است.

به گفته این منبع، ارزش این محموله بر اساس میانگین نرخ ارز در مناطق اشغال شده توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان و مزدوران وابسته به آن‌ها ۲۵۱ میلیون دلار یا بیش از ۲۲۶ میلیارد ریال یمن است.

شبکه المسیره یمن اضافه کرد: غارت سازمان یافته نفت یمن در حالی صورت می‌گیرد که یمنی‌ها به دلیل تجاوز و محاصره از بحران‌های متعددی رنج می‌برند که یکی از آن‌ها قطع دستمزدها است و همین ثروت غارت شده کفاف دستمزد همه کارکنان دولت و بیش از آن را می‌دهد همانگونه که آمار وزارت نفت نیز آن را تایید می‌کند.

این شبکه یمنی افزود: ناظران بر این باورند که غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف و مزدوران آن‌ها یا کشورهای تبانی کننده با آن‌ها، جنایتی جدی و سازمان یافته اقتصادی است که اشغالگران و مزدوران و همدستان آن‌ها را برای اطلاع از سرنوشت درآمدهای نفتی در معرض محاکمه قانونی و مردمی قرار می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها