«عبدربه منصور هادی» پس از برکناری، کجاست؟

«عبدربه منصور هادی» پس از برکناری، کجاست؟
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 23:13

هشتگ #رئیس_جمهور_هادی کجاست؟ در شبکه های اجتماعی یمن منتشر شد و شماری از کاربران اینترنتی یمنی با بازنشر آن درباره سرنوشت رئیس جمهور مستعفی یمن می پرسند، که چند روز پیش توسط عربستان سعودی برکنار شد و اختیارات خود را به آنچه «شورای ریاست جمهوری یمن» اعلام شد، منتقل کرد.

العالمداغهای مجازی

فعالان شبکه‌های اجتماعی در این زمینه، درباره سرنوشت هادی پس از این اقدام و اینکه آیا او به اجبار ناپدید شده، زندانی شده و یا زمینه برای حذف فیزیکی وی به مرور زمان فراهم شده سوالاتی کردند.

""منال" در توییتر، اتفاقی که برای هادی افتاد را سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی دانست که سال ها پیش در سفارت این کشور در استانبول توسط عربستان سعودی کشته شد.

صفحه شخصی "نهضت وطن" در توییتر از علت "دستگیری" هادی توسط سعودی ها با توجه به کناره گیری خودخواسته وی از قدرت پرسید و گفت وی مجبور به دست کشیدن از قدرت بوده است.

عبدالله السالمی نیز گفت که عبد ربه منصور هادی جعبه سیاهی است که حاوی اطلاعاتی درباره واقعیت بازی شورای به اصطلاح ریاست جمهوری است، بنابراین عربستان سعودی اجازه نمی دهد هادی، علی محسن و دیگران زنده از ریاض خارج شوند .

شیخ امین عاطف، یکی از رهبران قبایل یمن نیز خواستار عبرت گرفتن از سرنوشت کسانی شد که به عربستان اعتماد می کنند، چشم طمع کورشان می کند زیرا پایانشان زندان، ترور، اجبار و بازداشت خواهد بود. وی عربستان سعودی را فاقد اخلاق، عرب گرایی، بی ارزش و بی سیاست توصیف کرد.

شیخ عاطف در توئیتی دیگر درباره این موضوع گفت اگر هادی به عنوان یک شهروند یمنی در ریاض تحقیر شود، اندوه خود را پنهان نمی کند، اما به یاد دارد "آنچه 8 سال در یمن رخ داد و بدن کودکان از جمله فرزند خودش نیز از هم متلاشی شد ".

در حساب "یمنی ها علیه امارات" آمده است که اگر هادی با رضایت و بدون اجبار و تهدید و فشار عربستان و امارات در ریاض اختیارات خود را منتقل کرده ، چرا عربستان وی را دستگیر و محاصره کرد و از هر گونه تماسی با او در خارج از کشور جلوگیری کرد ؟

انیس منصور، روزنامه‌نگار نیز گفت که هادی در خانه‌اش زندانی است و اجازه ملاقات با فرزندان و محافظان خود را ندارد، فشارها افزایش یافته و وضعیت سلامتی وی نامناسب است و بیهوش به بیمارستان ملک فهد منتقل شد و بعید نیست به خاطر موضع گیری سیاسی وی نابودش کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها