تأکید خطیب زاده بر حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری های ایران در افغانستان

تأکید خطیب زاده بر حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری های ایران در افغانستان
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 19:46

خطیب زاده بر حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری های ایران در افغانستان تأکید کرد و نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

العالم _ ایران / سیاسی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

پربیننده ترین خبرها