ادعای بنی گانتس: اسرائیل در صورت احیای برجام یک ائتلاف اطلاعاتی تشکیل می‌دهد

ادعای بنی گانتس: اسرائیل در صورت احیای برجام یک ائتلاف اطلاعاتی تشکیل می‌دهد
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 07:38

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی مجازی بار دیگر بر مواضع ضد ایرانی خود تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک مدعی شد در صورت احیای برجام، این رژیم در صدد تشکیل یک «ائتلاف اطلاعاتی» برخواهد آمد تا نقض تعهدات ایران را رصد کند.

وی همچنین در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود افزود اگر سوریه بخواهد دوباره عضوی از اتحادیه عرب باشد، «باید با ایران و تروریسمی که ایران در سوریه رواج می‌دهد، قطع رابطه نظامی کند».

گانتس در سخنرانی مجازی خود از تل‌آویو برای محققان و روزنامه‌نگاران بین‌المللی در اندیشکده واشینگتن برای سیاست خاور نزدیک، گفت اگر توافق تازه‌ای برای احیای برجام بدست آید، تلاش اسرائیل افزایش همکاری از طریق شکل دادن یک ائتلاف اطلاعاتی برای گزارش نقض تعهدات ایران خواهد بود.

او به آمریکا به عنوان شریک «ائتلاف اطلاعاتی» جهت رصد اقدامات ایران اشاره کرد و گفت «ممکن است این امر شامل جنبه‌های دفاع هوایی نیز باشد».

به ادعای گانتس، شرایط پس از توافق احتمالی میان آمریکا و ایران به نسبت امروز «کاملا متفاوت» خواهد بود زیرا چنین توافقی «پول زیادی را در اختیار ایران قرار خواهد داد».

وی مدعی شد دستیابی ایران به منابع سرشار مالی، «بر ثبات منطقه تاثیر منفی خواهد داشت».

او اظهار داشت ایران با ادامه غنی‌سازی اورانیوم به نقطه‌ای رسیده که اگر تنها اراده کند، می‌تواند در سطح ۹۰ درصد نیز غنی‌سازی کند و از این نظر، خوب است که توافقی در این مورد به دست آید اما اگر توافق خوبی حاصل نشود، باید ایرانی‌ها را به عقب برگرداند و اکنون زمان اجرای فوری طرح جایگزین است.

گانتس در سخنان خود طرح جایگزین علیه ایران را نیز مجموعه‌ای از فشارهای اقتصادی، همکاری اطلاعاتی، فشار دیپلماتیک، نمایش قدرت و اقدامات ضدتروریستی در منطقه توصیف کرد.
رژیم صهیونیستی سال‌ها تلاش کرده بود تا جهان را به دستیابی به توافقی با ایران سوق دهد اما اکنون که احتمال دستیابی به توافق قوت گرفته است، تاکید دارد این توافق باید مستحکم باشد.

پربیننده ترین خبرها