ادعای «شاباک» درباره جاسوسی چین از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی

ادعای «شاباک» درباره جاسوسی چین از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 11:48

رسانه‌های عبری خبر دادند که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره احتمال جاسوسی چین از وزارتخانه‌های این رژیم آغاز کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک»، امروز (سه‌شنبه)، اتهاماتی درباره تلاش چین برای جاسوسی از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» در این خصوص گزارش داد که شاباک در حال انجام تحقیقاتی درباره احتمال جاسوسی سفارت چین از چند وزارتخانه رژیم صهیونیستی بوده است.

طبق ادعای شاباک، سفارت چین در سالروز عید موسوم به «پسح» جام‌هایی حاوی شکلات را به تعدادی از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان هدیه ارسال کرده است که بنابر ادعای مطرح شده در این جام‌ها دستگاه‌های شنود کار گذاشته شده بوده است.

بر اساس گزارش رادیو ارتش، در داخل یکی از بسته‌ها شی‌ای الکترونیکی یافت شده و اکنون تحقیقات درباره اینکه آیا این شی دستگاه شنود بوده یا خیر در جریان است.

پس از ادعای سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تمام جام‌ها به منظور بازرسی و بررسی از وزارت‌خانه‌های این رژیم جمع‌آوری شده و سرویس‌های امنیتی تل‌آویو برای وزارتخانه‌های این رژیم و حتی دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستوراتی برای بهبود فرایند امنیتی صادر کرده‌اند که این دستور شامل بازرسی تمام هدایای ارسالی از جانب هیأت‌های دیپلماتیک است.

طبق دستور صادر شده، تمام هدایاها به‌ویژه هدایای ارسالی هیأت دیپلماتیک چین بایست کاملا تحت بازرسی قرار گیرند و پس از صدور مجوزهای امنیتی این هدایا به داخل وزارتخانه‌ها ارسال شود.

رایو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از چند منبع امنیتی این رژیم نوشت: «تحقیقات درباره امکان تجسسی بودن این اقدام در جریان است» و این در حالی است که شاباک خود از هر گونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها