گزارش العالم از حمله وحشیانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی + فیلم

جمعه 26 فروردين 1401 - 09:17

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که نیروهای اشغالگر، سحرگاه امروز جمعه با شلیک گسترده گاز اشک آور و بمب های صوتی در داخل نمازخانه ای در مسجد الاقصی به همه افراد داخل آن حمله کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

هزاران فلسطینی سحرگاه امروز جمعه برای اقامه نماز سحر در دومین جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شدند.

دقایقی قبل از اقامه نماز صبح جمعه، گروهی از پلیس رژیم اشغالگر به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند و جوانان با پرتاب سنگ و شلیک ترقه با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

مسجد الاقصی

نیروهای اشغالگر به نمازخانه ای در مسجد الاقصی یورش بردند؛ خبرنگار العالم گزارش داد در میان نمازگزاران چندین زخمی وجود دارد.



تعدادی از نمازگزاران فلسطینی بر اثر پرتاب گاز اشک آور و بمب های صوتی به داخل نمازخانه قبیله ای توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر در جریان هجوم به صحن های مسجد الاقصی به زنان حمله کردند و به آنها گلوله های لاستیکی شلیک کردند.



نیروهای صهیونیستی در تلاش برای تخلیه مسجد از نمازگزاران، از نارنجک ، شوکرو گاز اشک آور استفاده کردند و گلوله های پلاستیکی به سمت نمازگزاران در مسجد الاقصی شلیک کردند.

مسجد الاقصی

همچنین خبرنگار العالم گزارش داد؛ نیروهای اشغالگر با باتوم به خبرنگاران و کادر پزشکی آمبولانس ها در مسجد الاقصی حمله کردند.

خبرنگار العالم افزود: هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحانی که تا این لحظه از مسجد الاقصی به بیمارستان «المقاصد» و بیمارستان میدانی هلال احمر منتقل شده‌اند، به ۱۵۲ نفر رسیده و تعداد کمی از افراد به صورت سرپایی در محل درمان شده‌اند.

مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی پس از یورش به مسجد، تا این لحظه ۴۰۰ فلسطینی را دستگیر کرده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی مدعی است که صد فلسطینی را دستگیر کرده است.

تعدادی از مجروحان در داخل نمازخانه محبوس شده اند و برای مداوا منتقل نشده اند.

مسجدالاقصی

خبرنگار العالم تصریح کرد: سربازان اشغالگر شیشه های نمازخانه را شکستند تا از این طریق به نمازگزاران داخل مسجدالاقصی شلیک کنند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی گفت: اشغالگران از روش غیرانسانی استفاده و با روش‌های نظامی و سلاح گرم به نمازگزاران بی‌دفاع حمله کردند و ما به شدت نسبت به قربانی کردن در صحن های مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم.

مسجد الاقصی

پربیننده ترین خبرها