انصارالله یمن: تحرکات آمریکا در دریای سرخ عامل تشدید تنش‌هاست

انصارالله یمن: تحرکات آمریکا در دریای سرخ عامل تشدید تنش‌هاست
شنبه 27 فروردين 1401 - 11:35

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن تحرکات آمریکا در دریای سرخ را با ادعاهایش متناقض و موجب افزایش تنش‌ها دانست.

العالم - یمن

جنبش انصارالله یمن روز گذشته (جمعه) از افزایش تنش‌ها توسط آمریکا در دریای سرخ، هم‌زمان با اجرای آتش‌بس سازمان ملل در این کشور انتقاد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی این جنبش در توئیتر نوشت: «تحرکات آمریکایی در دریای سرخ و در سایه آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن با ادعای واشنگتن درباره حمایت از آتش‌بس تناقض دارد؛ چرا که این تحرکات به دنبال تقویت وضعیت‌های جنگ و محاصره علیه یمن هستند».

این در حالی است که روز چهارشنبه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد تیم‌های جدیدی از نظامیان این کشور را برای برگزاری دوره‌ها و رزمایش‌های نظامی در دریای سرخ تشکیل داده است.

«براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه، طی یک گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران از تشکیل این تیم‌های جدید خبر داده بود.

کوپر افزود: نیروهای مشترک شاهد پیوستن ناو «یو اس اس مونت ویتنی» به ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه خواهند بود؛ ناوی که پیش از این در اختیار ناوگان ششم نیروی دریایی واشنگتن در آفریقا و اروپا قرار داشت.

این در حالی است که اوایل آوریل «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن آغاز آتش‌بس و توقف عملیات‌های نظامی در این کشور را اعلام کرده بود؛ آتش‌بسی که شامل تمام عملیات‌های هوایی، زمینی و دریایی [چه در داخل یمن و چه در مرزهای خارجی آن] می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها